Succeed.cz/Fórum/Jak zjistit, jaké jsou cíle našeho týmu?

Jak zjistit, jaké jsou cíle našeho týmu?

V poslední době se mi v práci čím dál tím víc zdá, že náš tým nějak tápe. Nevíme přesně, kam směřujeme, a mám pocit, že to ovlivňuje naši produktivitu i morálku. Jak zjistit, jaké jsou skutečné cíle našeho týmu? Měli bychom si udělat nějakou týmovou schůzku a probrat to, nebo je lepší se zeptat každého jednotlivce na jeho názory na cíle? Jak to vlastně udělat tak, aby se každý cítil zapojený a motivovaný? Je důležité mít nějakou vizi, ale jak ji tak nějak najít a ujasnit? Možná by pomohlo vytvořit nějakou mapu cílů nebo plánovací tabuli, ale vůbec nevím, kde začít. A co když se ukáže, že máme úplně jiné představy o tom, co chceme dosáhnout? Jak to zvládnout a nekonfliktně přejít k tomu, abychom se shodli na společném směru? Co když cíl, který máme nyní, vůbec není ten pravý? Jaké techniky nebo metody bychom mohli použít k tomu, abychom si ujasnili vize a očekávání? Předem díky za všechny rady a tipy, které by mohly pomoci!

166 slov
1.7 minut čtení
29. 5. 2023
Zuzana Světlíková
Zuzana Světlíková

Zní to, jako byste měli velký problém s týmovou komunikací a jasností cílů. Zkusil bych svolat týmovou schůzku, kde byste se mohli otevřeně pobavit o tom, co každý z vás považuje za důležité. Je super, když si lidé můžou vyjádřit svoje názory a navrhovat cíle, ale snažte se to udělat tak, aby to bylo každému příjemné. Možná můžete začít brainstormingem – každý řekne, co si myslí, že by měl být cíl týmu a pak to nějak proberete. Pokud máte pocit, že se názory dost rozcházejí, zkuste použít techniky jako SWOT analýzu nebo mapu myšlenek, abyste si ujasnili, co je pro vás nejdůležitější. Hlavně buďte otevření a sluchem na ostatní – klidně říct, když něco nefunguje a potřebujete změnu. Vize by měla vycházet z diskuze a shody mezi vámi všemi, jinak se dohodnete těžko. A pokud se ukáže, že cíl není ten pravý, nezoufejte – adaptace je klíčem k úspěchu.

149 slov
1.5 minut čtení
1. 2. 2025
Daniel Kouba
Daniel Kouba

Zní to, že váš tým potřebuje trochu zamyslet nad směrem, kterým se ubírá. Místo individuálních rozhovorů se zkuste sejít jako celek. Udělejte si brainstorming, kde každý může říct, co si myslí, že by mělo být prioritou. Můžete použít flipchart nebo tabuli na zapsání nápadů. Pak to shrňte do společného cíle, aby bylo jasné, na čem chcete pracovat. Mapa cílů nebo plánovací tabule zní jako super nápad – vizuálně to pomůže udržet věci přehledné. Pokud máte různé názory, zkuste najít něco společného nebo udělat kompromis. Je důležité, aby se každý cítil zapojený a měl možnost vyjádřit se. Třeba si stanovte konkrétní čas na revizi těchto cílů třeba po měsíci, abyste viděli, jak postupujete. Držím palce!

114 slov
1.1 minut čtení
26. 1. 2025
Zuzana Hradilová
Zuzana Hradilová
Podobné otázky