Succeed.cz/Fórum/Co mám dělat, když se mi nedaří soustředit?

Co mám dělat, když se mi nedaří soustředit?

V poslední době se mi zdá, že je pro mě čím dál tím těžší udržet pozornost na práci. Když se pokusím soustředit na úkoly, které musím splnit, myšlenky mi neustále utíkají a já se snadno rozptýlím. Mám pocit, že bych měl být produktivnější, ale místo toho se cítím frustrovaný. Zkoušel jsem různé techniky, jako je pomodoro metoda nebo plánování dne, ale pořád se mi nedaří udržet si pozornost. Mám pocit, že se pořád něco děje – telefon pípá zprávy, notifikace na počítači a pak je tu ten tlak, abych stíhal termíny. Nevím, jestli to je únava nebo nějaký druh stresu z práce. Chtěl bych vědět, jaké tipy nebo triky by mohli ostatní doporučit pro zlepšení soustředění. Jak si dokážete vytvořit prostředí, které vám pomůže lépe se soustředit? Kde začít, když máte pocit, že vám pozornost uniká? Je nějaký speciální rituál nebo technika, kterou používáte? Zajímalo by mě také, jestli má někdo zkušenosti s tím, jak ovlivňuje strava nebo pohyb schopnost soustředit se. Děkuji za všechny rady a tipy!

168 slov
1.7 minut čtení
10. 6. 2021
Jiří Hlávka
Jiří Hlávka

Mám podobný problém, takže to znám. Zkus si nastavit pevné bloky času, třeba hodinku na práci a pak pět minut pauzu. U mě to funguje, protože se pak cítím motivovanější a neztrácím se v rozptýlení. Taky je dobrý mít jasný cíl, co přesně chceš udělat. Co se týče prostředí, zkuste si udělat pořádek kolem sebe, minimum rušivých věcí a telefon na letadlový režim. Hraj si s hudbou do pozadí, některé lidi to pomáhá, třeba nějaký chillout nebo instrumentální skladby. A strava má fakt vliv! Zkus víc ovoce a zeleniny, nebo oříšky, co dodávají energii. A pohyb – i když jen krátká procházka nebo pár protahovacích cviků může hodně pomoct na rozproudění krve a zlepšení koncentrace. Takže zkus různé techniky a uvidíš, co ti vyhovuje.

124 slov
1.2 minut čtení
25. 12. 2024
Miroslav Moravec
Miroslav Moravec