Succeed.cz/Fórum/Doporučení knihy o investování

Doporučení knihy o investování

Zajímalo by mě, jestli byste mohli doporučit nějakou dobrou knihu o investování? Jsem úplný začátečník a chci se naučit víc o tom, jak správně investovat, ať už do akcií, nemovitostí nebo třeba kryptoměn. Slyšel jsem, že dneska je tolik různých přístupů a strategií, že se v tom člověk může snadno ztratit. Vím, že existují klasiky jako "Inteligentní investor" od Grahama nebo "Bohatý táta, chudý táta" od Kiyosakiho, ale co třeba něco novějšího nebo něco, co je víc zaměřené na dnešní trh? Rád bych věděl i o knihách, které nejsou jen teoretické, ale nabízejí i praktické tipy a příklady z praxe. Možná máte nějaké osobní doporučení na knihy, které vám pomohly na vaší cestě k úspěšnému investování? Jinak taky hledám něco, co by mi mohlo pomoci pochopit základy, jako jsou termíny jako diverzifikace nebo analýza trhu. Pokud máte zkušenosti s konkrétními autoři nebo tituly, budu za to moc vděčný! Díky předem za vaše tipy!

153 slov
1.5 minut čtení
19. 10. 2024
Hana Klímová
Hana Klímová

Jasně, tady je pár tipů. Kromě těch klasik jako "Inteligentní investor" a "Bohatý táta, chudý táta" bych doporučil "A Random Walk Down Wall Street" od Burtona Malkiela. Je to super pro začátečníky a pokrývá spoustu základních konceptů. Pak je tu "The Little Book of Common Sense Investing" od Jacka Bogle, což je fajn pro pochopení pasivního investování a fondů s nízkými poplatky.

Pokud tě zajímají kryptoměny, zkus "The Basics of Bitcoins and Blockchains" od Antonyho Lewis. Taky bych se podíval na "Your Money or Your Life" od Vicki Robin a Joe Domingueze. To je víc o zdravém přístupu k penězům, ale hodně ti to otevře oči.

Na praktické tipy a analýzu trhu doporučuju "Investing 101" od Kathy Kristof. Dobře vysvětlený základy a co bys měl znát ohledně diverzifikace. Takže tohle je takový mix, co by ti mohlo pomoct v začátcích.

138 slov
1.4 minut čtení
19. 7. 2024
Luboš Maleček
Luboš Maleček