Succeed.cz/Fórum/Jak začít s investováním jako nováček?

Jak začít s investováním jako nováček?

Když se řekne investování, většina lidí si představí velké sumy peněz a složité grafy, které nedokáže rozluštit ani odborník. Já jsem ale začátečník a chtěl bych se zeptat, jak to všechno vlastně funguje. Jak a kde se dá začít investovat, když nemám žádné předchozí zkušenosti? Je lepší začít s akciemi, nebo raději vyzkoušet něco jiného, třeba podílové fondy nebo kryptoměny? Měl bych se nejdřív vzdělat v nějakých základech, než vůbec začnu, nebo je to spíše o pocitech a intuici? A co vlastně znamenají pojmy jako diverzifikace nebo volatility? Není toho na mě moc? Jaké platformy jsou pro nováčky vhodné, abych se nebál ztratit peníze? A co náklady na investování, na co si mám dát pozor? Někdo mi říkal, že je důležité mít nějaký plán a vědět, co od investování chci. Ale jak takový plán vypadá? Jaké jsou reálné cíle pro nováčka? Chci se posunout dál a mít nějaký pasivní příjem, ale nevím, jak se k tomu dostat. Jak dlouho to vlastně trvá, než vidím nějaké výsledky? Jsem připravený riskovat nějaké peníze, ale zároveň nechci přijít úplně o všechno. Jak bych měl přistupovat k riziku a co to vůbec znamená být „konzervativní“ investor? Myslíte, že je dobré mít mentora nebo někoho zkušenějšího po boku? Rád bych slyšel vaše rady a tipy, jak se orientovat ve světě investování a neztratit se hned na začátku.

222 slov
2.2 minut čtení
7. 5. 2024
Štěpán Holuša
Štěpán Holuša

Investování může vypadat jako velký skok do neznáma, ale je to vlastně o tom začít pomalu a vzdělávat se. Než začneš, je dobré si pročíst nějaké základy – co to jsou akcie, podílové fondy, ETF a kryptoměny. Akcie jsou super způsob, jak investovat do firem, ale jsou víc rizikové než třeba podílové fondy, které ti umožňují investovat do více aktiv najednou a rozložit tak riziko.