Succeed.cz/Fórum/Jak mám začít investovat, když nevím, kde začít?

Jak mám začít investovat, když nevím, kde začít?

Jsem úplný nováček a vůbec nevím, jak na to. V poslední době hodně přemýšlím o tom, že bych chtěl investovat. Jenže problém je, že nemám žádné zkušenosti a vlastně vůbec nevím, jak začít. Četl jsem pár článků o akciích, ETF nebo kryptoměnách, ale je toho tolik, že se v tom ztrácím. Mám strach, že když udělám špatné rozhodnutí, tak přijdu o své peníze. Jaké jsou vůbec základy investování? Musím mít nějaké speciální znalosti nebo dovednosti, abych mohl začít? A co doporučujete jako první krok? Měl bych si otevřít účet u nějaké brokerské firmy, nebo raději začít s nějakými investičními fondy? A je lepší investovat do akcií nebo do nemovitostí? Jaké jsou nejčastější chyby, kterým bych se měl vyhnout na začátku? Dále mě taky zajímá, kolik peněz bych měl mít na začátku investování. Je to něco jako minimální částka, která je potřeba? Vlastně ani nevím, jak si správně nastavit cíle pro investice. Měl bych mít krátkodobé cíle nebo spíš dlouhodobé? Co si vůbec myslíte o pasivním vs. aktivním investování? Je to pro mě vhodné? Vážně by mi hodně pomohlo, kdybyste mohli sdílet vaše zkušenosti a rady ohledně toho, jak začít s investováním bez předchozího povědomí. Děkuju moc!

196 slov
2 minut čtení
1. 10. 2024
Patrik Zeman
Patrik Zeman

Investování může vypadat jako obrovský chaos, ale hlavně se neboj začít. První krok je mít nějaké peníze, které si můžeš dovolit ztratit. Neboj se malých částek, můžeš začít třeba s pár tisíci. Otevři si účet u brokera, co ti sedne, většina má online platformy a je to docela easy.

Zkus ETF nebo indexové fondy, jsou to super možnosti pro nováčky, protože rozložíš riziko a většinou nemáš velké poplatky. Akcie můžou být riskantnější, pokud nevíš, co děláš. A kryptoměny? No, to je spíš pro odvážné.