Jak zjistit potřeby zákazníků?
Podnikám už pár let, ale čím dál víc si uvědomuji, že je hrozně důležité vědět, co vlastně zákazníci chtějí. Jenže jak na to? Mám nějaké představy, ale nejsem si jistý, jestli jsou správné. Zkoušel jsem dělat průzkumy, posílat dotazníky, ale výsledky byly dost rozpačité. Někdy se mi zdá, že lidé řeknou to, co si myslí, že bych chtěl slyšet, a pak dělají něco úplně jiného. Jak teda zjistit, co skutečně potřebují? Je to vůbec možné? Myslel jsem si, že by pomohlo sledovat konkurenci, ale ta mi spíš zamotává hlavu. Také jsem přemýšlel o tom, že bych mohl sbírat data z webu nebo sociálních sítí, ale nevím přesně, jak na to. Zajímalo by mě i to, jak oslovit zákazníky přímo a získat od nich relevantní zpětnou vazbu. Máte nějaké tipy nebo zkušenosti s tím, jak se dostat k jádru toho, co lidé opravdu chtějí? Co fungovalo vám? Třeba nějaké konkrétní otázky, které jste pokládali při rozhovorech nebo formuláře, které měly úspěch? Vím, že každý trh je jiný, ale přece jen bych rád slyšel názory a rady z vaší praxe. Jakou metodu nebo strategii jste použili pro lepší pochopení potřeb vašich zákazníků?
