Succeed.cz/Fórum/Jak se nezamotal do různých úkolů a efektivně plánovat?

Jak se nezamotal do různých úkolů a efektivně plánovat?

V poslední době mám pocit, že se v práci utápím v záplavě různých úkolů a povinností, které se na mě valí ze všech stran. Každý den se probudím s tím, že bych měl stihnout tolik věcí – od pracovních projektů, přes osobní závazky, až po nějaké drobnosti jako nakoupit nebo zavolat kamarádovi. Ale jakmile se do toho pustím, zjišťuji, že se mi všechno plete dohromady a nakonec udělám jen zlomek toho, co jsem si předsevzal. Někdy mám pocit, že místo abych byl produktivní, tak se jen snažím přežít den s co nejmenším počtem nedokončených úkolů.

Proto bych se chtěl zeptat, co vlastně dělat, abych se nezamotal do různých úkolů a dokázal si lépe organizovat čas? Jaké jsou osvědčené metody plánování, které by mi mohly pomoci udržet si přehled a dodržet stanovené priority? Zajímalo by mě i to, jestli máte nějaké tipy na to, jak si nastavit realistické cíle a jak se motivovat k jejich dosažení. Občas mám tendenci přetěžovat sám sebe a pak jsem z toho akorát frustrovaný.

Dále by mě zajímalo, jestli existují techniky nebo aplikace, které byste doporučili pro lepší správu času a úkolů. Slyšel jsem o různých metodách jako je Pomodoro nebo GTD, ale nevím, jestli jsou pro mě vhodné. Možná byste mi mohli poradit, jak zamezit rozptylování a soustředit se na to nejdůležitější. Jak se vám daří udržet si pořádek v úkolech a co děláte pro to, abyste měli každý den jasnou představu o tom, co chcete dosáhnout? Jakmile jsem rozptýlený nebo ztracený v různých nápadech a myšlenkách, tak je pro mě těžké soustředit se na to podstatné a naplánovat si den tak, aby byl efektivní. Budu rád za všechny tipy a rady!

275 slov
2.8 minut čtení
22. 9. 2023
Michaela Bezděková
Michaela Bezděková

Tak to znám, taky jsem se v tom dost utápěl. Zkus si udělat seznam úkolů na začátku dne, ale ne nějaký mega dlouhý, spíš tak 3-5 hlavních věcí, co chceš stihnout. Já používám metodu Pomodoro – pracuju 25 minut a pak si dám 5 minut pauzu. Člověk se líp soustředí a není tak rozptýlený.

Další dobrá věc je plánování týdne dopředu. V neděli si sedni a naplánuj si, co budeš dělat každý den. A fakt se drž toho plánu, i když to občas nevyjde, tak je lepší mít nějakou strukturu než chaos.

Na aplikace je spousta názorů a záleží, co ti sedne. Trello nebo Todoist jsou fajn na správu úkolů. Ale jestli ti víc vyhovuje papír, tak klidně piš do diářku. Hlavně si stanov reálné cíle – nehoděj si na sebe víc, než zvládneš. Při rozptylování pomáhá mít vypnuté notifikace na telefonu a snažit se najít klidné místo na práci.

Vím, že to není jednoduché, ale s trochou praxe se to dá zvládnout.

162 slov
1.6 minut čtení
14. 12. 2021
Nikola Janková
Nikola Janková

Dobrý, chápu, jak se cítíš. Měl jsem to podobné a pár věcí mi pomohlo. Zkus si každý večer napsat seznam úkolů na příští den. Vyber si tři nejdůležitější úkoly a ty udělej jako první. To ti dá pocit úspěchu. Zkus taky metodu Pomodoro, fakt to pomáhá, protože tě to nutí pracovat na úkolech po kratších časových úsecích a pak si dáš pauzu. Využívej aplikace jako Todoist nebo Trello, abys měl přehled o tom, co máš udělat. A nezapomeň si dělat pravidelné pauzy, jinak se zblázníš. Rozptylování je zlo – vypni notifikace na telefonu, ať se soustředíš. Hlavně se nesnaž všechno stihnout najednou, to pak vede k frustraci. Drž se priorit a uvidíš, že to půjde lépe.

116 slov
1.2 minut čtení
7. 3. 2022
Elena Tvrdíková
Elena Tvrdíková
Podobné otázky