Succeed.cz/Fórum/Jaké nástroje doporučujete na sběr dat pro e-commerce?

Jaké nástroje doporučujete na sběr dat pro e-commerce?

Ve světě e-commerce je správný sběr dat klíčový pro úspěch každé firmy. Zajímalo by mě, jaké nástroje a platformy používáte na analýzu a sledování dat o zákaznících, prodeji a návštěvnosti. Vím, že existuje spousta možností, ale co byste doporučili konkrétně pro začínající podnikatele, kteří teprve staví svůj online obchod? Mně osobně se zdá, že Google Analytics je skvělý start, ale co dalšího byste doporučili? Jaké máte zkušenosti s nástroji jako jsou Hotjar nebo SEMrush? Měly by být součástí strategie každého e-shopu? A co třeba tracking konverzí a optimalizace prodeje? Jsou nějaké levnější alternativy k dražším nástrojům, které i tak poskytnou kvalitní výsledky? Rád bych slyšel vaše tipy a triky. Jaké nástroje na sběr dat vám pomohly v rozvoji vašeho podnikání a jaké funkce považujete za nejdůležitější? Děkuju za jakékoli rady!

130 slov
1.3 minut čtení
5. 12. 2024
Tomáš Procházka
Tomáš Procházka

Když začínáš s e-commerce, tak Google Analytics je fakt základ. S tím bys měl začít, protože ti to dá přehled o návštěvnosti, chování uživatelů a konverzích. Ale určitě koukni i na Google Search Console – super pro SEO a sledování výkonu stránek ve vyhledávačích.

Hotjar je taky skvělý, hlavně kvůli heatmapám a nahrávkám uživatelů – to ti ukáže, co lidi vlastně dělají na tvém webu. Můžeš tak optimalizovat uživatelskou zkušenost.

Co se týče SEMrush, tak to je spíš pro pokročilejší, ale pokud plánuješ i SEO a analýzu konkurence, určitě zvaž. Na začátek ale stačí levnější varianty nebo dokonce free verze nástrojů.

Pokud jde o tracking konverzí, tak Google Tag Manager je must-have. Umožní ti sledovat různé akce bez nutnosti častých zásahů do kódu webu. A nezapomeň na optimalizaci prodeje – nástroje jako Optimizely nebo VWO ti pomůžou s testováním různých variant stránek.

Nezapomeň na email marketing – Mailchimp má dobré free verze. A pokud chceš levnější alternativy k dražším nástrojům, zkuste něco jako Matomo místo Google Analytics nebo místo SEMrush použij Ahrefs za nižší cenu, pokud máš štěstí na slevy. Každopádně začni s tím jednodušším a pak postupně přidávej další nástroje podle toho, jak se tvůj e-shop rozrůstá.

214 slov
2.1 minut čtení
2. 11. 2021
Emil Vaníček
Emil Vaníček

Hele, pro e-commerce je fakt důležitý mít dobré nástroje na sběr dat. Google Analytics je jasně základ, ale pak doporučuji zvážit i další věci. Hotjar je super pro sledování chování uživatelů na stránce, třeba ti ukáže, kde lidi klikají a jak scrollují. To ti fakt pomůže pochopit, co funguje a co ne.

Pak je tu SEMrush, ten je skvělej na analýzu konkurence a SEO. Můžeš zjistit, jaké klíčové slova ti přivádějí návštěvníky a co dělá konkurence. Na tracking konverzí bych doporučil Google Tag Manager, je to zadarmo a dá se s tím udělat spousta věcí.

Co se týče levnějších alternativ, tak třeba Matomo místo Google Analytics můžeš zkusit. Je to open-source, takže si můžeš nahodit vlastní server a mít data pod kontrolou.

Celkově bych řekl, že důležitý jsou metriky jako bounce rate, average session duration a conversion rate. Ujisti se, že tyto údaje sleduješ pravidelně. Zkus si na začátku vybrat pár klíčových metrik a soustředit se na ně, než se do toho vrhneš naplno.

162 slov
1.6 minut čtení
26. 12. 2022
Šárka Hrdličková
Šárka Hrdličková
Podobné otázky