Succeed.cz/Fórum/Jak často komunikovat s investory po získání financování?

Jak často komunikovat s investory po získání financování?

Takže mám takovou otázku ohledně komunikace s investory, po tom, co jsem se dostal k financování. Představte si, že právě získáte investici, je to úžasné a samozřejmě se chcete ujistit, že všichni jsou spokojeni a informováni. Ale jak moc byste měli s investory komunikovat? Je to jen o pravidelných aktualizacích nebo byste měli být v kontaktu častěji? Jaké jsou nejlepší praktiky pro udržení dobrého vztahu s investory? Myslím, že je důležité najít správnou rovnováhu mezi tím, aby jste byli proaktivní, ale zároveň nechcete investorům připadat jako obtěžující. Jak často byste měli posílat emaily nebo organizovat setkání? Je lepší mít stanovený harmonogram nebo reagovat dle potřeby? Jaké informace by měly být součástí těchto komunikací? Měly by být spíše formální nebo neformální? Zajímá mě, jak to dělají ostatní podnikatelé, kteří už mají nějaké zkušenosti s tímto procesem. Co funguje nejlépe pro udržení důvěry a podpory ze strany investorů? Děkuji za jakékoli tipy nebo příklady z praxe!

154 slov
1.5 minut čtení
28. 9. 2020
Karel Paleček
Karel Paleček

Je dobrý mít s investory pravidelnou komunikaci, ale zase na druhou stranu to nepřehánět. Třeba jednou za měsíc jim poslat stručný update o tom, jak se věci mají, co se povedlo a co ne. To ukáže, že jsi aktivní a věnuješ se tomu. Můžeš třeba udělat kvartální schůzky, kde to rozebereš víc do hloubky. Nezapomeň na otevřenost – když je něco špatně, je lepší říct to hned, než čekat až na další schůzku. Zkus být i trochu neformální, investoři ocení osobní přístup. Když přijde nějaká větší změna nebo milestone, tak určitě dej vědět okamžitě. Hlavně si udržujte důvěru – komunikace by měla být oboustranná, takže se neboj oslovit je i s dotazy nebo názory. Najdi si svůj styl, co funguje pro tebe a tvé investory.

125 slov
1.3 minut čtení
4. 10. 2020
Eduard Kučera
Eduard Kučera

Tak tohle je dobrá otázka. Já bych doporučil mít nějaký pravidelný rytmus komunikace, třeba jednou za měsíc poslat e-mail s aktualizacemi o tom, co se děje v firmě. Není špatné zahrnout i úspěchy a nějaké výzvy, se kterými se potýkáte. Můžeš to udělat formou jednoduchého reportu, kde shrneš klíčové metriky a plány do budoucna.

Pokud je něco urgentního nebo zásadního, klidně to oznam hned. Ale jinak se snaž komunikovat pravidelně, aby investoři věděli, že jsi aktivní a víš, co děláš. Měj na paměti, že oni investovali do tebe a tvé vize, takže chtějí vidět pokrok a mít pocit, že jsou součástí cesty.

Celkově bych řekl, že najít tu správnou rovnováhu je důležité. Někdy je lepší mít stanovený harmonogram, protože pak víš, že se na to zaměříš a nebudeš to odkládat. A co se týče formálnosti – záleží na vztahu s investory. Pokud máte uvolněnější atmosféru, tak klidně neformálněji. Hlavně buď upřímný a transparentní.

151 slov
1.5 minut čtení
22. 3. 2024
Helena Blažková
Helena Blažková
Podobné otázky