Succeed.cz/Fórum/Jak zvládat pracovní e-maily, když jsem doma?

Jak zvládat pracovní e-maily, když jsem doma?

V poslední době jsem se dostal do situace, kdy pracuji z domova a je to pro mě docela výzva. Chtěl bych se zeptat, jak efektivně zvládat pracovní e-maily, když jsem doma. Mám pocit, že mi to zabírá spoustu času a často se mi stává, že se od nich nemůžu odpoutat. V práci jsem byl zvyklý na určitou rutinu a teď, když sedím doma, tak mi to všechno přijde chaotické. Jak si nastavit nějaký systém, abych nemusel neustále kontrolovat e-maily? Mám si stanovit nějaké konkrétní časy během dne, kdy se na ně podívám, nebo je lepší mít je otevřené a reagovat hned, když přijde něco důležitého? Co vy na to? Je dobré mít nějaké aplikace nebo nástroje, které by mi pomohly s organizací e-mailů? A co když mi někdo napíše urgentní věc, já to přehlédnu a pak se dostanu do problémů? Jak vůbec zvládat ten stres z čekání na odpovědi a neustále přemýšlení o tom, co všechno ještě musím udělat? Díky za každou radu!

163 slov
1.6 minut čtení
24. 9. 2023
Radek Jiránek
Radek Jiránek

Myslím, že je fajn si nastavit nějaký režim. Třeba si urči konkrétní časy na kontrolu e-mailů, třeba ráno, poledne a pak ještě odpoledne. To ti může pomoct se soustředit na práci mezi těma kontrolama. Otevřený e-maily ti fakt můžou rozptylovat pozornost a pořád tě nutit přemýšlet o tom, co se v nich děje.

Co se týče urgentních věcí, tak na to asi funguje mít nějaký systém prioritizace. Pokud dostáváš hodně e-mailů, zkus si zautomatizovat třídění, některé e-maily si můžeš označit jako důležité a věnovat se jim dřív. Jsou i aplikace, co ti pomůžou s organizací, třeba Trello nebo Asana. To by mohlo pomoct s plánováním úkolů.

A stres z čekání? Na to asi není jednoduchá odpověď. Zkus se zaměřit na to, co už máš hotový, místo abys myslel na to, co ještě zbývá. Dělej si seznam úkolů, to ti může pomoct mít přehled a nebýt tak nervózní z toho, co všechno musíš stihnout.

151 slov
1.5 minut čtení
26. 11. 2024
František Kučera
František Kučera

Zvládat pracovní e-maily z domova může být fakt oříšek. Doporučuji si určit pevné časy během dne, kdy na e-maily koukneš. Třeba ráno, po obědě a na konci dne. Tak se vyhneš tomu neustálému kontrolování, které tě rozptyluje. Můžeš si nastavit nějaký automat na odpovědi, aby lidi věděli, že na mailu jsi jen v určitých časech.

A pokud jde o urgentní věci, tak to chce trochu důvěry – pokud je něco fakt důležité, zavolají ti nebo napíšou jinak. Zkus mít na e-mailu složku pro urgentní zprávy a ty si kontrolovat častěji.

A aplikace? Zkus třeba Trello nebo Todoist na organizaci úkolů, to ti pomůže mít přehled o tom, co ještě máš udělat. A hlavně si dej přestávky! Vypni notifikace a užívej si chvíle bez stresu z e-mailů. To ti může dost ulevit.

130 slov
1.3 minut čtení
29. 10. 2024
Daniela Pospíšilová
Daniela Pospíšilová
Podobné otázky