Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když mě online učení nebaví?

Co dělat, když mě online učení nebaví?

Nedávno jsem se ocitl v situaci, kdy jsem začal mít problémy s motivací při online učení a nevím, co s tím. Vždycky jsem měl rád učení a rozšiřování svých vědomostí, ale teď mě to nějak vůbec nebaví. Zkouším se soustředit, ale většinou jen bloudím na internetu nebo dělám něco jiného. Myslím, že to může být tím, že studuji z domova, kde je tolik rozptýlení a také mi chybí interakce s ostatními lidmi. Možná je to také tím, že nemám jasně stanovené cíle nebo plán, jak se učit. Zajímalo by mě, jestli máte někdo podobné zkušenosti a co jste dělali proto, abyste se motivovali? Jaké techniky nebo tipy byste doporučili k tomu, aby se online učení stalo znovu zajímavým? Je něco, co mi může pomoct překonat tuto krizi motivace? Díky za rady!

131 slov
1.3 minut čtení
7. 4. 2023
Libor Vorel
Libor Vorel

Myslím, že to, co popisuješ, je docela běžný problém. Učení z domova má svý výhody, ale zároveň i spoustu rozptýlení. Zkus si udělat jasnej plán na každý den. Například si naplánuj konkrétní hodiny na učení a dodržuj je. Pomůže ti to vytvořit rutinu. Taky bys mohl zkusit se víc zapojit do online skupin nebo fór, kde se diskutuje o tématech, co studuješ, a můžeš tak potkat lidi se stejnými zájmy. Vyzkoušej i krátký studijní bloky s pauzama mezi nimi, třeba 25 minut se učit a pak 5 minut pauza. To může pomoct udržet pozornost. A nezapomeň si nastavit malé cíle, at už jde o dokončení kapitoly nebo vyřešení několika úloh. Může to být motivující. Hlavně se snaž najít nějaké způsoby, jak si to učení udělat víc zábavný, třeba kombinovat videa s čtením nebo interaktivními aktivitami.

135 slov
1.4 minut čtení
4. 1. 2025
Renata Ševčíková
Renata Ševčíková