Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když mi na trhu chybí kreativní myšlenky?

Co dělat, když mi na trhu chybí kreativní myšlenky?

V poslední době se cítím trochu ztracený v tom, jak přicházet s novými a inovativními nápady, které by mohly oslovit trh. Mám pocit, že jsem vyčerpal všechny své kreativní zdroje a nic nového mě nenapadá. Snažím se sledovat trendy a inspirovat se konkurencí, ale i tak mám pocit, že mé myšlenky zaostávají. Navíc se obávám, že pokud nezměním svůj přístup k kreativitě, moje podnikání nebude schopné držet krok s moderními změnami a požadavky zákazníků. Uvažoval jsem o různých technikách brainstorming nebo kreativních dílnách, ale nevím, jestli to je to pravé pro mě. Chci se zeptat ostatních, co děláte v situacích, kdy vám chybí novátorské myšlenky? Jaké máte osvědčené strategie pro povzbuzení kreativity ve svém podnikání? Existují nějaké konkrétní metody nebo zdroje inspirace, které vám pomohly překonat tento blok? Jak si udržujete kreativní mysl v chodu? Chtěl bych slyšet vaše názory a tipy!

142 slov
1.4 minut čtení
9. 7. 2021
Jaroslav Koudelka
Jaroslav Koudelka

Když ti chybí kreativní myšlenky, zkuste se na to podívat z jiného úhlu. Někdy je dobré udělat si pauzu a nechat myšlenky "uzrát". Změň prostředí, jdi na procházku, nebo si vyzkoušej něco nového – třeba kurz malování nebo vaření. To může posunout tvou mysl do jiných kolejí.

Sleduj nejen konkurenci, ale i úplně jiné oblasti – umění, vědu, přírodu, cokoliv! Inspirace může přijít z nejspodivnějších zdrojů. Můžeš taky zkusit brainstormovat s lidmi mimo tvůj obor, jejich pohled ti otevře oči.

Zapisuj si všechny nápady, i ty, které se ti zdají bláznivé. Později můžeš zjistit, že něco z toho má potenciál. A pokud se chceš posunout dál, klidně zvaž nějaké kreativní techniky – například myšlenkové mapy nebo SCAMPER metodu. Hlavně se nenech odradit a buď otevřený novým možnostem.

127 slov
1.3 minut čtení
15. 2. 2024
Tomáš Procházka
Tomáš Procházka