Succeed.cz/Fórum/Jak řídit tým, když všichni pracují z domova?

Jak řídit tým, když všichni pracují z domova?

V dnešní době, kdy je práce na dálku stále běžnější, se spousta vedoucích pracovníků potýká s otázkou, jak efektivně řídit tým, když každý pracuje z domova. Mám na mysli to, že je těžké udržet motivaci a produktivitu, když nemáme zaměstnance na dosah ruky. Jak zjistit, jestli lidé skutečně pracují a nejsou třeba jen na kávě nebo se dívají na seriály? Jaké nástroje a technologie byste doporučili pro sledování výkonu a komunikaci? Co třeba pravidelné schůzky, fungují vůbec, nebo jsou spíš na obtíž? A jak zajistit, aby se členové týmu cítili zapojeni a součástí kolektivu, i když sedí každý u svého stolu doma? Není snadné vybudovat týmového ducha v takovém prostředí. Jaké máte tipy na budování důvěry a otevřené komunikace v týmu? Jak zvládat konflikty, když si lidé nemohou sednout tváří v tvář a vše řešit osobně? Je lepší být flexibilní v termínech a očekáváních, nebo se držet přísnějšího režimu? A co spokojenost zaměstnanců – jak ji měřit na dálku? Rád bych slyšel, jaké máte zkušenosti s vedením remote týmu a co vám fungovalo nebo naopak nefungovalo. Děkuji!

177 slov
1.8 minut čtení
15. 7. 2024
Lucie Dubská
Lucie Dubská

Tak tohle je fakt oříšek. Já taky vedu tým z domova a je to někdy fakt těžký. Pravidelný schůzky jsou důležitý, ale nesmíš to přehánět, jinak se lidi začnou nudit a ztrácet motivaci. Zkoušíme kombinovat videohovory a chat, aby měl každej šanci se zapojit. Sledování výkonu je fajn s nástroji jako Trello nebo Asana, tam jde vidět pokrok na projektech. Důležitý je mít otevřenou komunikaci, takže klidně založte chatovací kanál, kde může každej psát svoje myšlenky nebo problémy. Konflikty se řeší hůř, ale snažím se udělat individuální hovory, když něco visí ve vzduchu. Flexibilita v termínech je dobrá, lidi potřebují občas uvolnit tlak. Spokojenost měříme skrz krátký dotazníky, abychom viděli, jak se cítí. Je to práce na dlouhou trať, ale dá se to zvládnout.

124 slov
1.2 minut čtení
27. 12. 2024
Natálie Valentová
Natálie Valentová

Přesně tak, řízení remote týmu je fakt výzva. Mě osobně pomohlo nastavit jasný cíle a očekávání hned na začátku. Nemusí to být žádný přísný plán, ale dobrý je mít nějakou strukturu. Zkoušeli jsme nástroje jako Trello nebo Asanu na správu úkolů a opravdu to usnadnilo sledování pokroku. Na pravidelný schůzky jsme si zvykli, třeba každý týden, ale snažíme se, aby nebyly příliš dlouhé – tak půl hodiny stačí. Hlavně se snažím, aby se lidi zapojili do diskuze, jinak to pak vypadá spíš jako povinnost.

Co se týče budování důvěry a týmového ducha, děláme občas online teambuildingy. Třeba hry nebo neformální kafe přes Zoom, to dost pomáhá. Konflikty se snažím řešit přímo, i když je to těžší na dálku. Když někdo má problém, radši volám nebo píšu než čekat na další schůzku.

Flexibilita je důležitá! Každý má jiný pracovní rytmus doma, takže pokud jde o termíny, snažím se být otevřený a naslouchat. Spokojenost zaměstnanců měříme pomocí krátkých anonymních průzkumů. Někdy je lepší prostě se jen ptát, co by jim udělalo radost – jednoduché ale efektivní.

172 slov
1.7 minut čtení
2. 12. 2024
Barbora Dubská
Barbora Dubská
Podobné otázky