Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když se při Pomodoro nemohu soustředit?

Co dělat, když se při Pomodoro nemohu soustředit?

Pomodoro technika mi měla pomoct zvýšit produktivitu, ale poslední dobou mám problém se soustředit během těch 25 minut, co mám pracovat. Místo abych se soustředil na úkoly, pořád mi lítají myšlenky po hlavě, ať už je to něco z práce nebo osobní záležitosti. Zkoušel jsem si kolem sebe udělat klidné prostředí, odložit telefon a vypnout notifikace, ale stejně to moc nepomáhá. Když začnu s Pomodoro, nacházím se v situaci, kdy se mi do hlavy vtírají jiné myšlenky a já pak vlastně vůbec nevím, co jsem dělal. Také mě ruší zvuky kolem, i když mám sluchátka. Přemýšlel jsem o různých technikách na zlepšení koncentrace, ale většina z nich mi přijde jako klišé. Chci se zeptat ostatních, jestli mají nějaké osvědčené tipy, co dělat, když se při Pomodoro nemohu soustředit. Jaké máte zkušenosti? Pomáhá vám třeba nějaká meditace před tím, nebo používáte speciální aplikace na soustředění? Budu rád za jakékoli rady nebo triky, co by mi mohly pomoct dostat se zpět do rytmu a opravdu využít všechna ta Pomodoro kola efektivně.

169 slov
1.7 minut čtení
6. 4. 2024
Jaroslava Burešová
Jaroslava Burešová

Tak to znám, s tou koncentrací to fakt bývá těžký. Zkus si před Pomodoro udělat pár minut na uklidnění, třeba nějakou krátkou meditaci nebo hluboký dýchání. Pomůže ti to vyčistit hlavu od těch myšlenek, co se pořád motají. Někomu funguje psát si na papír, co mu lítá hlavou – jako takovej „brain dump“, abys to dostal ven. Vytvoř si taky seznam úkolů předem, abys přesně věděl, co chceš dělat, a neztrácel čas přemýšlením. Můžeš zkusit i různé aplikace na soustředění, něco jako Forest nebo Focus@Will. A ohledně zvuků – zkus nějakou ambientní hudbu nebo zvuky přírody, ty ti možná pomůžou se víc soustředit, než když je ticho. Hlavně nesmíš být na sebe moc přísnej, jde o to najít, co funguje tobě.

121 slov
1.2 minut čtení
30. 1. 2025
Nikola Bártová
Nikola Bártová