Succeed.cz/Fórum/Co ovlivňuje rozhodování spotřebitelů při nákupu přes internet?

Co ovlivňuje rozhodování spotřebitelů při nákupu přes internet?

Zajímalo by mě, co všechno vlastně hraje roli v tom, jak se lidé rozhodují, když nakupují online. Myslím tím nejen cenu nebo kvalitu produktu, ale i různé další faktory. Třeba jak moc je pro ně důležité hodnocení ostatních zákazníků, nebo jestli sledují nějaké trendy na sociálních sítích. Určitě hraje roli i design webu a to, jak snadno se dá na stránkách orientovat. Jak důležité jsou pro spotřebitele akční nabídky a slevy? A co doprava, vrácení zboží a celkově zákaznický servis? Může mít vliv i to, jestli se jedná o známou značku, nebo spíš o nějakého menšího prodejce? Zajímá mě také, jestli se lidé cítí bezpečně při zadávání svých osobních údajů na e-shopech a jak moc je ovlivňují různé reklamy a marketingové strategie? Zkrátka, co všechno hraje roli v tom, jak se rozhodujeme při online nákupech a jaké faktory považujeme za nejdůležitější? Rád bych slyšel názory víc lidí, co si o tom myslíte.

152 slov
1.5 minut čtení
1. 6. 2023
Patrik Jílek

Když nakupuju online, tak toho je fakt spousta, co ovlivňuje moje rozhodování. Hlavně se dívám na cenu a kvalitu produktu, ale hodnocení ostatních zákazníků je pro mě taky hodně důležité. Když vidím pozitivní recenze, tak se cítím líp při koupi. Trendy ze sociálních sítí mě taky ovlivňují, občas si něco koupím jen proto, že to vidím u někoho jiného a vypadá to cool.

Design webu a jak je to uspořádaný hrají velkou roli. Když je to nepřehledný a musím tam hledat, tak mě to odradí. Akční nabídky a slevy? Ty jsou jasný – kdo by nechtěl koupit levněji? Doprava a vrácení zboží taky beru v potaz, když mám pocit, že se můžu snadno vrátit, tak nakupuju radši.

Značka je pro mě důležitá, známé značky mi dávají větší jistotu. A co se týče bezpečnosti při zadávání údajů, tak se snažím nakupovat jen na ověřených stránkách, ale stejně mám obavy. Reklamy mě často přimějí k nákupu něčeho, co vlastně ani nepotřebuju. Takže těch faktorů je fakt hodně a každý má trošku jiné preference.

169 slov
1.7 minut čtení
16. 1. 2025
Pavel Pícha

No, rozhodování spotřebitelů při online nákupech je fakt složitý. Určitě hraje roli cena, to je jasný. Ale taky hodnocení od ostatních, to může dost ovlivnit, když vidíš, že někomu ten produkt pomohl nebo naopak ne. Trendy na sociálních sítích taky nejsou k zahození, často se lidi inspirují tam a hledají, co je "in".

Webová stránka musí být přehledná, jinak to lidi odradí. Když se nevyznáš v nabídce nebo to dlouho trvá, tak radši odejdeš jinam. Akční nabídky a slevy? To je pro většinu lidí lákadlo, kdo by nechtěl ušetřit, že jo. Doprava zdarma nebo jednoduché vracení zboží je taky důležitý, to dává pocit bezpečí a bezstarostnosti.

Ohledně značek, známé značky mají výhodu, protože mají budovanou důvěru. Ale občas i menší prodejci překvapí kvalitou. Bezpečnost osobních údajů je další věc – lidi se bojí o svoje údaje, takže pokud e-shop nemá dobré zabezpečení nebo špatný reputaci, tak tam nikdo nakupovat nebude. Marketing a reklama taky hrají roli – často si něco koupíš jen proto, že jsi to viděl na Facebooku nebo Instagramu a nalákalo tě to. Celkově je to o kombinaci těchto faktorů, kde každý má svůj vliv.

186 slov
1.9 minut čtení
1. 2. 2024
Petr Blažek
Succeed.cz/Články/Digitální marketing
Psychologie spotřebitele v digitálním marketingu: Co byste měli vědět?Objevte, jak porozumění psychologii zákazníků ovlivňuje marketingové strategie a jak využít psychologické principy pro úspěch ve světě digitálního mar...
1000 slov
10 minut čtení
22. 5. 2022
Filip Procházka
Přečíst článek
Podobné otázky