Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když mi klienti neplatí?

Co dělat, když mi klienti neplatí?

Zdravím všechny v této komunitě! Mám takový problém, který mě už nějakou dobu trápí a rád bych se s vámi podělil o své zkušenosti a názory. Pracuji jako freelancer a většinou se snažím mít všechno pod kontrolou, ale poslední dobou se mi stává, že klienti mi prostě neplatí. Zkoušel jsem různé přístupy, ale čím víc se snažím, tím víc se to zdá být beznadějné. Mám obavy, že by to mohlo ovlivnit moje podnikání a dokonce i moji reputaci. Jaké máte tipy nebo rady? Co byste udělali na mém místě? Zkoušel jsem posílat upomínky, ale většina klientů neodpovídá. Vím, že je důležité mít dobré smlouvy a jasně stanovit podmínky, ale někdy to prostě nefunguje. Myslíte si, že je lepší být přímo agresivní nebo naopak slušný? A co říkáte na to, jestli bych měl zvážit nějaké právní kroky? Máte zkušenosti s tím, jak řešit nezaplacené faktury? Jak to celé zvládnout bez zbytečného stresu? Opravdu oceníme všechny vaše názory a případně doporučení, protože v této situaci se cítím hodně osamělý. Děkuji všem za pomoc!

171 slov
1.7 minut čtení
29. 7. 2024
Jarmila Jonášová

Zní to fakt frustrující. Já bych zkusil pár věcí. První je, abys měl vždycky podepsanou smlouvu, i když se to někdy zdá zbytečný. Pak bych zkusil nastavit zálohu – třeba 50 % dopředu, to by mohlo pomoct. Když už máš nezaplacenou fakturu, tak zkus poslat upozornění a pak možná i nějaký poplatek za pozdní platbu. Pokud to pořád nefunguje, můžeš uvažovat o právní cestě, ale to už je dost extrémní krok. Hlavně se nenech odradit, i když je to těžký. Klientů je hodně a vždycky se najdou lepší, kteří platí včas.

91 slov
0.9 minut čtení
9. 3. 2024
Oldřich Havlíček