Succeed.cz/Fórum/Jak začít s design thinkingem v malém podnikání?

Jak začít s design thinkingem v malém podnikání?

Přemýšlím o tom, jak by se dal design thinking využít v mém malém podnikání, ale vůbec nevím, kde začít. Je mi jasné, že tento proces se zaměřuje na porozumění potřebám zákazníků a vytváření inovativních řešení, ale jak to přenést do praxe? Jaké jsou první kroky, které bych měl podniknout? Mám pocit, že bych měl víc zapojit své zaměstnance do tvůrčího procesu, ale jak je motivovat a jaké techniky používat? Co třeba brainstorming nebo prototypování? A co když nemáme dostatek času nebo zdrojů na to, abychom se ponořili do složitějších metod? Mám také obavy, jestli design thinking opravdu přinese nějaké konkrétní výsledky pro malé podniky jako je ten náš. Je možné aplikovat principy design thinkingu na malé projekty nebo spíše na větší produkce? Určitě bych rád slyšel zkušenosti ostatních, kteří už s tímto způsobem myšlení mají nějaké zkušenosti. Jaké tipy a triky byste doporučili pro někoho, kdo teprve začíná? Jak se vlastně namotivovat k tomu začít s tímto procesem a neztratit se během něj? Budu moc rád za každou radu a tip."

171 slov
1.7 minut čtení
7. 9. 2023
Marek Kratochvíl
Marek Kratochvíl

Hele, design thinking je fajn, ale začít můžeš fakt jednoduše. Zkus se zaměřit na to, co tví zákazníci opravdu chtějí. Udělej si nějaké rozhovory nebo prostě pozoruj, jak se chovají. Pak zapoj zaměstnance – klidně udělej brainstorm, ať se všichni vyjádří. Třeba na to stačí pár hodin v týdnu. Prototypování může být i dost jednoduchý – místo velkých projektů zkuste udělat malé testy nebo vzorky. Takhle uvidíš, co funguje a co ne. Čas a zdroje? Zkus začít s malými úpravami a postupně přecházet k větším věcem. A neboj, design thinking není jen pro velký firmy – klidně to aplikuj i na menší projekty. Hlavně buď otevřený názorům a nápadům. Takže neváhej a jdi do toho, i malý změny můžou mít velký dopad.

122 slov
1.2 minut čtení
16. 10. 2024
Bohuslav Hrdý
Bohuslav Hrdý

Jasně, design thinking může být skvělý i pro malý podnik. Začal bych tím, že se zaměříš na porozumění zákazníkům. Pokus se zjistit, co je jejich skutečná potřeba – klidně udělej pár rozhovorů nebo jednoduché průzkumy. Tím se dostaneš k základním problémům, které chceš řešit.

Co se týče zapojení zaměstnanců, zkuste udělat brainstorming, kde každý může přispět svými nápady. Není to o tom, kdo má nejlepší nápad, ale o otevřené diskusi. Pak si vyberte pár slibných nápadů a udělejte rychlé prototypy. Můžeš třeba vytvořit jednoduché modely nebo náčrty, ať už jde o produkt nebo službu. Nezáleží na tom, že nemáte velké zdroje; kreativita často přichází s málem.

Pokud máte pocit, že nemáte čas, zkuste zavést design thinking jako pravidelnou součást vaší kultury – třeba na týdenních poradách. Není nutné se hned do všeho ponořit do hloubky. Stačí začít malými kroky a uvidíš, jak to začne fungovat.

O výsledcích bych se nebál; i malé změny mohou přinést velké úspěchy. A nebojte se experimentovat – selhání je součástí procesu. Takže neváhej a zkus to! Možná najdeš nové možnosti, které teď ani nevidíš.

178 slov
1.8 minut čtení
28. 10. 2024
Matěj Pospíšil
Matěj Pospíšil