Succeed.cz/Fórum/Jak jsme zmodernizovali náš rodinný podnik a co to stálo?

Jak jsme zmodernizovali náš rodinný podnik a co to stálo?

Zajímalo by mě, jak jste přetvořili svůj rodinný podnik tak, aby byl konkurenceschopný v dnešní digitální době. Jaké konkrétní kroky jste podnikli k modernizaci? Myslím tím nejenom investice do technologií, ale také změny v marketingu a způsobu, jakým oslovujete zákazníky. Jaké technologie jste zavedli a kolik peněz to stálo? Zajímá mě, jestli jste museli přeškolit zaměstnance nebo najímat nové lidi s jinými dovednostmi, abyste udrželi krok s trendy. Jaké výzvy jste museli překonat během tohoto procesu? A co se týče návratnosti investic – vidíte už nějaké pozitivní výsledky ve zvýšených tržbách nebo v počtu zákazníků? Dále by mě zajímalo, zda se vám podařilo zachovat rodinnou atmosféru v podniku i po těchto změnách? Jak vnímají transformaci vaši dlouholetí zákazníci? Rád bych slyšel nejen úspěchy, ale i neúspěchy, protože to jsou také důležité zkušenosti pro ostatní podnikatele. Jaké rady byste dali lidem, kteří se snaží modernizovat své rodinné podniky? Jaké strategie se vám osvědčily a na co si dát pozor? Je to opravdu tak složité, nebo jen potřebujete mít správný plán a tým lidí, kteří vám pomohou? Každý příběh a zkušenost je cenná, takže bych rád slyšel vaše postřehy.

187 slov
1.9 minut čtení
19. 5. 2024
Ludmila Zachová

Zdravím, máme rodinný podnik už pár generací a rozhodli jsme se, že je potřeba udělat změny. První krok byl online marketing – začali jsme s Facebookem a Instagramem, to stálo kolem 30 tisíc. Zavedli jsme e-shop, což nás stálo dalších 50 tisíc, ale teď máme víc zákazníků z různých koutů. Přes školení pro zaměstnance na digitální technologie jsme museli investovat asi 20 tisíc. Nejdřív byli lidi skeptičtí, ale pak si zvykli.

Čelili jsme výzvám jako změna firemní kultury a obavy starších zákazníků, co říkali na nový přístup. Někteří zůstali nešťastní, ale mladší klientela to vzala skvěle. Návratnost investic vidíme v nárůstu tržeb o 25 % letos. Rodinná atmosféra se udržela, pořád děláme teambuildingy a občas i rodinné akce.

Pokud chcete modernizovat, dejte si pozor na plánování a komunikaci s týmem. Zjistěte, co vaši zákazníci opravdu chtějí. Je to složitější, než se zdá, ale s dobrým plánem a lidmi se to dá zvládnout.

150 slov
1.5 minut čtení
21. 11. 2024
Helena Blažková

Takže, co se týká modernizace našeho rodinného podniku, udělali jsme toho fakt dost. Hlavně jsme investovali do e-shopu, což nás stálo kolem 200 tisíc. Dále jsme zavedli online marketing, sociální sítě a emailové kampaně, to bylo dalšího cca 100 tisíc. Museli jsme přeškolit pár lidí, naučit je pracovat s novými technologiemi, ale taky jsme najali mladší tým, co už měl zkušenosti s digitálním světem.

Největší výzva byla asi změnit myšlení tak, aby i starší zaměstnanci pochopili, že bez modernizace to nepůjde. Ze začátku byl i odpor, ale teď už to berou jako normu. Co se týká návratnosti - tržby se zvýšily o 30 % během prvního roku, což je super. Dlouholetí zákazníci to vnímají pozitivně, i když někteří jsou zvyklí na tradiční přístup.

Rodinná atmosféra zůstala, snažíme se ji udržet tím, že pořád děláme společné akce a fungujeme jako tým. Neúspěchy byly taky, třeba s jednou reklamní kampaní jsme prohráli víc než jsme čekali. Rady pro ostatní? Hlavně mít plán a nebát se riskovat. Flexibilita je klíčová a je dobrý mít lidi, co rozumí novým trendům. Není to tak složité, když víš co chceš a máš lidi kolem sebe.

187 slov
1.9 minut čtení
19. 12. 2024
Rudolf Voříšek
Succeed.cz/Články/Podnikatelské příběhy
Revoluce v tradičním odvětví: Příběh rodiny, která inovovala a zachránila svůj podnikPříběh rodiny, která se postavila výzvám moderního trhu a přetvořila svůj tradiční podnik na úspěšnou značku díky inovacím a technologiím.
1000 slov
10 minut čtení
18. 5. 2024
Petra Svobodová
Přečíst článek
Podobné otázky