Succeed.cz/Fórum/Jak si nastavit pracovní dobu jako freelancer?

Jak si nastavit pracovní dobu jako freelancer?

Přemýšlím o tom, jak si správně nastavit pracovní dobu, když pracuji jako freelancer. Vím, že to může být docela oříšek, protože mít flexibilní pracovní dobu má své výhody, ale zároveň je to i výzva, protože se člověk musí naučit oddělovat práci od soukromého života. Jaké jsou nejlepší tipy na to, jak si vytvořit efektivní rozvrh? Mám zkusit nějaké techniky jako Pomodoro nebo si prostě říct, že budu pracovat od devíti do pěti? Případně je lepší mít volnější režim a pracovat, kdy se mi chce? A co třeba plány na víkend nebo večerní práci? Jak to zvládáte vy ostatní? Jak moc se vám vyplatí mít pevně stanovené hodiny versus úplnou svobodu? A co si myslíte o tom, že bych měl mít nějaké pravidelné schůzky s klienty v určité dny? To by asi pomohlo udržet disciplínu, ale zase se bojím, že bych se mohl cítit jako v klasické kanceláři. Jak to vidíte vy? Jak jste si nastavili svoji pracovní dobu a co vám funguje nejlépe?

163 slov
1.6 minut čtení
5. 4. 2024
Pavla Vlčková

Nastavit si pracovní dobu jako freelancer je fakt oříšek. Já osobně jsem zkusil obojí – mít pevně stanovené hodiny a taky volnější režim. Osobně mi líp funguje něco mezi tím. Mám základní rámec, třeba od devíti do tří, ale pokud mám chuť, klidně pracuju i večer nebo víkendy. Pomodoro metoda mi pomohla soustředit se na úkoly, ale je dobrý mít jasný čas na pauzy, jinak se to rozplizne.

Důležitý je mít nějakou pravidelnou strukturu. Schůzky s klienty v určité dny jsou super, aspoň víš, na co se soustředit a udržuješ si disciplínu. Ale je pravda, že na druhou stranu se to pak může cítit jako klasická kancelář. Myslím, že je dobrý si udělat plán, ale ne být na sebe příliš přísný. Každopádně nezapomínej na oddych – jinak tě ta flexibilita sežere. Takže najdi si to, co ti sedí nejlíp a neboj se to občas přehodnotit.

144 slov
1.4 minut čtení
2. 7. 2023
Vladimíra Šťastná