Succeed.cz/Fórum/Co udělat, když se můj obchodní model příliš nehodí k aktuálním trendům?

Co udělat, když se můj obchodní model příliš nehodí k aktuálním trendům?

Snažím se rozjet svůj vlastní byznys, ale mám pocit, že můj obchodní model je nějak mimo. Když se podívám kolem sebe, všichni mluví o těch nejnovějších trendech v podnikání, jako jsou udržitelnost, digitalizace a personalizace. Ale já mám pocit, že můj model je spíš zastaralý nebo ne zcela aktuální. Jak mám reagovat na tuhle situaci? Mám úplně změnit směr a přizpůsobit se tomu, co frčí, nebo je lepší najít způsob, jak inovovat to, co už dělám? Zároveň mám strach, že pokud se moc odkloním od toho, co jsem začal, tak ztratím to, co mě na tom bavilo. Jak tedy najít rovnováhu mezi trendy a vlastním stylem podnikání? A co třeba udělat pro to, abych zjistil, co vlastně zákazníci chtějí a jaký směr se vyplácí? Myslíte si, že investice do nových technologií a marketingových strategií může pomoct? A co třeba spolupráce s influencery nebo jinými podnikateli? Jaké máte zkušenosti s tímto tématem? Měli byste nějaké tipy nebo rady pro někoho, kdo se snaží najít cestu v rychle se měnícím podnikatelském prostředí?

170 slov
1.7 minut čtení
27. 3. 2024
Zuzana Vorlová

Moc fajn téma. Určitě se neboj udělat nějaké úpravy, ale nemusíš úplně měnit celý model. Zkus třeba zjistit, co zákazníci teď fakt chtějí, třeba pomocí nějakých anket nebo rozhovorů. Udržitelnost a digitalizace jsou sice trendy, ale pokud se ti líbí, co děláš, tak zkus najít způsob, jak to propojit. Třeba přidat online prodej nebo udržitelnější materiály, pokud se to hodí. Investice do marketingu a technologií se může vyplatit, ale dej pozor na to, abys neztratil svůj styl. Spolupráce s influencery je taky super nápad, můžou ti pomoct dostat se k širšímu publiku. Hlavně nepropadej panice, podnikání je o neustálém učení a přizpůsobování sa.

103 slov
1 minut čtení
1. 4. 2023
Antonín Švec

Když máš pocit, že tvůj obchodní model je mimo trendy, zkus se zamyslet, co konkrétně ti na něm vadí. Někdy stačí malá úprava, aby to celé dostalo nový směr. Zjisti, co teď lidi chtějí – udělej si nějaký rychlý průzkum, koukni na sociální sítě, nebo se zeptej svých zákazníků. Můžeš třeba přidat prvek udržitelnosti nebo digitalizace do toho, co už děláš a nezapomeň na personalizaci – to teď letí. Pokud se ale rozhodneš jít úplně jinou cestou, tak se ujisti, že to je něco, co tě pořád baví. Zvaž investici do technologií a marketingu – může to přitáhnout nové zákazníky. Spolupráce s influencery může být taky dobrý tah, pokud najdeš ty správný pro tvou cílovku. Hlavně se neboj zkoušet nové věci a experimentuj. Někdy i malé změny můžou udělat velký rozdíl.

131 slov
1.3 minut čtení
21. 4. 2023
Hana Kopalová
Succeed.cz/Články/Inovativní podnikatelské modely
Proč je důležité přizpůsobit obchodní model aktuálním trendům na trhu?V článku se podíváme na to, jak tržní změny ovlivňují obchodní strategie a proč je nezbytné se těmto změnám přizpůsobit. Přinášíme praktické tipy a př...
1000 slov
10 minut čtení
30. 11. 2021
Lucie Černá
Přečíst článek
Podobné otázky