Succeed.cz/Fórum/Jak si lépe rozplánovat den při práci z domova?

Jak si lépe rozplánovat den při práci z domova?

Práce z domova má svoje výhody, ale někdy je těžké udržet si produktivitu a neztratit přehled o tom, co všechno je potřeba udělat. Mám pocit, že se mi dny dost často prolínají a já se pak dostávám do situace, kdy nevím, co dřív. Zkoušel jsem různé metody, jako třeba to-do listy nebo časové bloky, ale pořád se mi to nezdá ideální. Jak si vlastně rozplánovat den tak, abych byl efektivní a zároveň si nepřipadal jako ve stresu? Někdy mám pocit, že se mi práce hromadí a já se snažím všechno stihnout najednou. Včera jsem měl den, kdy jsem začal ráno s plánem, ale skončil jsem tím, že jsem se neustále rozptyloval a nakonec jsem nedokázal splnit ani polovinu toho, co jsem si naplánoval. Kdo z vás má nějaké osvědčené tipy nebo triky na plánování dne při práci z domova? Jak si organizujete úkoly? Pomáhá vám nějaký konkrétní nástroj nebo aplikace? A co motivace? Jak se nenechat rozptýlit domácími povinnostmi a soustředit se na práci? Děkuji za jakékoli rady!

168 slov
1.7 minut čtení
3. 11. 2024
Emil Coufal

Mám podobný problém, když pracuju z domova. Zkoušel jsem si rozdělit den na menší bloky, většinou dvě hodiny práce a pak pět minut pauza. Pomáhá mi to udržet pozornost. O víkendech si dělám plán na ten následující týden, abych se lépe zorientoval, co musím udělat. A pak si denně vybírám 2-3 hlavní úkoly, které chci dokončit, a ty si zapisuju na papír. To mě motivuje a mám pocit, že něco dělám. S domácími povinnostmi je to horší, ale snažím se je naplánovat na odpoledne nebo večer, abych měl během pracovní doby klid. A co se týče rozptýlení, tak si dávám telefon na letadlo a zapínám režim nerušit. Když už mám pauzu, tak si udělám kávu nebo si jdu zaběhat, tím si vyčistím hlavu. Zkrátka, mít nějaký řád a plán pomáhá.

130 slov
1.3 minut čtení
22. 9. 2024
Martina Průchová

Tak já to dělám takhle: snažím se mít nějaký pevný režim, což občas vypadá jako kouzlo, ale pomáhá. Ráno si dám kávu, pak si udělám rychlý seznam úkolů na den. Zkouším to rozdělit do bloků – třeba jedna hodina práce, pak deset minut pauza. Pomáhá mi to udržet pozornost a neztrácet se v tom, co mám dělat. Využívám aplikaci Trello nebo Asana na plánování úkolů, je to přehledný a vidím, co mám hotový. Taky jsem se naučil říkat ne domácím povinnostem během pracovní doby, jinak mě to rozptyluje. No a když přijde krize motivace, prostě si dám malou procházku nebo cvičení, abych se probral. Zní to banálně, ale fakt to funguje. Takže zkoušej plánovat a najdi si rytmus, který ti sedne.

121 slov
1.2 minut čtení
2. 1. 2025
Štěpán Zlámal
Succeed.cz/Články/Efektivní time management
Jak se vypořádat s neefektivním využíváním času při online práciObjevte strategie a tipy, jak identifikovat a eliminovat časové okradení v digitálním prostředí, abyste dosáhli lepších výsledků.
1000 slov
10 minut čtení
15. 8. 2024
Adam Veselý
Přečíst článek
Podobné otázky