Succeed.cz/Fórum/Jak se vyhnout rozptýlení a soustředit se na práci doma?

Jak se vyhnout rozptýlení a soustředit se na práci doma?

Pracuji z domova už nějakou dobu a musím říct, že je to někdy fakt výzva. Když jsem v kanceláři, je to jasné, mám tam určitý řád a kolegy, kteří mě motivují. Ale doma? Tam je tolik věcí, které mě pořád rozptylují. Ať už je to televize, domácí úkoly dětí nebo prostě jen touha si udělat pauzu na kávu a něco zakousnout. Zkoušel jsem různé techniky, jako plánování dne, ale stejně se nakonec dostanu k tomu, že si projíždím sociální sítě nebo se dívám na videa na YouTube místo toho, abych se soustředil na to, co mám dělat. Chtěl bych se vás zeptat, jaké máte tipy a triky na to, jak se opravdu soustředit na práci doma? Jak se můžete vyhnout těmto rozptýlením a přitom si udržet produktivitu? Myslíte si, že pomůže nastavit si nějaká pravidla pro práci nebo třeba zajistit si klidnější prostor? Máte nějaké osvědčené metody, které vám fakt fungují? Rád bych slyšel vaše zkušenosti a rady.

158 slov
1.6 minut čtení
24. 7. 2024
Denisa Vejvodová

Když pracuješ z domova, tak je fakt těžký se soustředit, to chápu. Zkus si udělat nějaký pevný pravidla. Například si vymez konkrétní čas na práci a dodržuj to. Můžeš si říct, že od 9 do 12 děláš a pak si dáš pauzu. Klidně si naplánuj i delší pauzy, ale nesmí to být jakože pořád. Taky je dobrý mít pracovní prostor oddělený od zbytku bytu, i když to není vždycky snadný. Zkus třeba zapnout nějakou hudbu na pozadí, co tě neodvádí pozornost, nebo si nastav časovač a pracuj v blocích – například 25 minut práce a pak 5 minut pauza (to se jmenuje Pomodoro technika). Taky vyzkoušej blokovat sociální sítě v pracovní době, existují na to rozšíření do prohlížečů. A fakt se snaž omezit ty rozptýlení – třeba nezapínat televizi nebo mít děti ve vedlejší místnosti, pokud to jde. Hlavně se nenech unést tím, že máš doma tolik možností, nauč se říkat ne. Když se ti to podaří na pár dní, půjde to líp.

163 slov
1.6 minut čtení