Succeed.cz/Fórum/Co když mi domácí práce vždy překáží během pracovního dne?

Co když mi domácí práce vždy překáží během pracovního dne?

Jak se vyrovnat s tím, když se mi během pracovního dne neustále pletou do práce domácí úkoly? Mám pocit, že jsem pořád v jednom kole a místo toho, abych se soustředil na své projekty, musím neustále uklízet, vařit nebo se starat o jiné domácí záležitosti. Jak to řešíte vy? Zkoušel jsem si naplánovat čas na úklid a další věci na večer, ale někdy to prostě nevyjde a pak mám výčitky, že jsem nic nestihl. Jak byste poradili rozdělit čas mezi práci a domácnost, aby se jeden svět nepletl do druhého? Existují nějaké účinné tipy, jak efektivně organizovat den tak, aby mě domácí práce nerušily? Někdy mám pocit, že je toho na mě moc a nevím, jak najít rovnováhu. Dáváte přednost multitaskingu nebo se snažíte soustředit na jednu věc najednou? Co když jsem zapomněl na důležité úkoly v práci kvůli tomu, že jsem musel rychle umýt nádobí? Jak to děláte vy? Jak si nastavujete priority, abyste zvládli jak pracovní povinnosti, tak domácí práce bez stresu?

164 slov
1.6 minut čtení
11. 12. 2024
Jan Ondra

Mám to podobně, prostě je těžké skloubit práci a domácnost. Možná by pomohlo si udělat jasný plán dne – třeba si naplánovat bloky času, kdy se věnuješ práci a kdy domácím věcem. Taky jsem zkoušel udělat si seznam úkolů a pak je rozdělit na priority. Co se mi osvědčilo, je dělat krátké přestávky na úklid, třeba 10 minut mezi pracovními úkoly. Takže místo abych se od práce odpojoval na delší dobu, prostě si rychle umyju nádobí a pak se vrátím k práci. Přijde mi lepší se soustředit na jednu věc, jinak to pak fakt nedávám a zapomenu na důležité věci v práci. Navíc, když je něco urgentního, tak to klidně udělej hned a ostatní věci jako vaření apod. posuň na později. Zkus to brát víc flexibilně a nevyčítat si, když něco nestihneš - prostě se to stává.

137 slov
1.4 minut čtení
14. 12. 2024
Tereza Švábová

To je fakt oříšek. Mám podobný problém. Občas je těžký udržet si fokus na práci, když na mě doma čekají různý úkoly. Zkusil jsem si udělat plán na týden a rozdělit domácí práce do menších částí, třeba úklid vždycky v pátek, vaření v neděli. Taky pomáhá si nastavit časovač – třeba 25 minut pracovat, pak 5 minut na rychlé úkoly jako umýt nádobí nebo posbírat prádlo. V tomhle režimu se dá víc soustředit a zároveň to není tak hrozné s těmi domácími věcmi. Ale jasně, někdy to nevyjde a pak fakt mám výčitky. Hlavně se snažím mít na paměti, že není nutné všechno stihnout hned. Prioritizuju si úkoly, co jsou urgentní a co může počkat. Když už to fakt nevydržím, tak občas prostě udělám multitasking – třeba volám kolegovi a při tom uklízím. Někdy to prostě nejde jinak, tak držím palce, ať najdeš svůj systém.

145 slov
1.5 minut čtení
10. 12. 2024
Dominik Malý
Succeed.cz/Články/Práce z domova
Jak si nastavit hranice mezi pracovním a soukromým životem při práci z domova?Objevte efektivní strategie, jak definovat hranice mezi pracovním a soukromým životem při práci z domova a jak tím zvýšit svoji produktivitu.
1000 slov
10 minut čtení
14. 10. 2024
David Horák
Přečíst článek
Podobné otázky