Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když dostanu špatnou recenzi na Google?

Co dělat, když dostanu špatnou recenzi na Google?

Takže, nedávno jsem zjistil, že jsem dostal nějakou fakt špatnou recenzi na Google. Vlastně to byla recenze, která mě úplně vykolejila. Nejenže tam byla negativní hodnocení, ale i pár hodně nevybíravých slov. Je mi jasné, že v dnešní době, kdy se všechno točí kolem online reputace a zákaznického servisu, nemůžu jen tak ignorovat něco takového. Ale co vlastně dělat? Mám na to reagovat, nebo to nechat být? Jestli se někdo potkal s něčím podobným, co vám pomohlo? Hlavně bych chtěl vědět, jestli je dobrý nápad odpovědět na tu recenzi a jak by to mělo vypadat. Mám se pokusit o omluvu nebo spíš obhajovat svoje služby? A co když je ta recenze úplně nepravdivá? Jak mám postupovat, abych ochránil svoji reputaci a přitom nezapadal do nějakého konfliktu s tím zákazníkem? Je nějaký způsob, jak zmírnit dopad špatné recenze na můj podnik? Těch otázek je fakt hodně a nervozita roste, takže pokud má někdo zkušenosti nebo rady, jak s touto situací naložit, budu moc vděčný.

163 slov
1.6 minut čtení
26. 9. 2024
Tereza Prchalová

Když dostaneš špatnou recenzi, je fakt důležitý na to reagovat, ale s rozmyslem. Nejspíš bys měl napsat odpověď, kde se pokusíš přiblížit k tomu zákazníkovi, i když to bude těžký. Omluva za špatný zážitek je v pohodě, ale nebuď moc obhajovací – spíš se soustřeď na to, co můžeš zlepšit.

Taky bych doporučil vyzvat zákazníka, ať ti napíše soukromě, klidně mu dej kontakt, aby si to mohl vyřídit mimo veřejnost. Můžeš říct, že ti záleží na jeho názoru a že se snažíš věci posunout dál. A když je recenze nepravdivá, tak klidně napiš svůj pohled v klidu a slušně, ale bez útoků.

Na druhou stranu nezapomínej na pozitivní recenze! Ty pak můžeš využít jako protiváhu k těm negativním. Čím víc dobrých recenzí budeš mít, tím míň ta špatná bude bolet. A hlavně – buď aktivní a snaž se tvoje služby zlepšovat na základě feedbacku. To může pomoct vyhnout se podobným situacím v budoucnu.

152 slov
1.5 minut čtení
9. 10. 2023
Vlastimil Šulc

Myslím, že nejlepší je na takovou recenzi odpovědět. I když je to těžké, snaž se zachovat klid a profesionální přístup. Omluva může být dobrý krok, ale ne vždy je nutná, pokud to nebyla tvoje chyba. Klíčem je ukázat, že ti na zákaznících záleží a že jsi otevřený zpětné vazbě. Zkus napsat, že tě mrzí, že zákazník nebyl spokojený a nabídni mu možnost to vyřešit - třeba pozvání na nějakou kompenzaci nebo osobní setkání. Pokud je recenze nepravdivá, můžeš to zmínit, ale zkus to udělat slušně bez zbytečných emocí, aby to nevypadalo jako hádka. Tím ukážeš ostatním potenciálním zákazníkům, že se snažíš situaci napravit. A co se týče zmírnění dopadu, snaž se sbírat víc pozitivních recenzí od spokojených zákazníků. Každý špatný komentář může být vyvážený tím dobrým!

126 slov
1.3 minut čtení
21. 1. 2023
Anna Pokorná
Succeed.cz/Články/Sociální sítě
Jak reagovat na negativní komentáře a recenze na sociálních sítích?Objevte osvědčené tipy a triky, jak efektivně spravovat reputaci značky a komunikaci s nespokojenými zákazníky na sociálních sítích.
1000 slov
10 minut čtení
11. 8. 2022
Karolína Malá
Přečíst článek
Podobné otázky