Succeed.cz/Fórum/Co když se mi nedaří důvěřovat ostatním při delegování?

Co když se mi nedaří důvěřovat ostatním při delegování?

Mám takový problém. Často se potýkám s tím, že když přijde na delegování úkolů, mám velký problém s důvěrou k ostatním. I když vím, že by bylo nejlepší rozdělit práci a využít schopnosti ostatních, tak se prostě cítím, jako bych vše musel dělat sám. Bojím se, že to, co udělají, nebude dostatečně kvalitní nebo že to udělají úplně jinak, než bych chtěl. Jak to překonat? Zajímalo by mě, jestli máte nějaké tipy nebo vlastní zkušenosti, jak si vybudovat důvěru v tým a naučit se více delegovat. Mám pocit, že mě to brzdí v kariérním růstu a v rozvoji podnikání. Je mi jasné, že důvěra je klíčová pro úspěch jakéhokoliv projektu nebo firmy, ale jak ji vlastně získat? Jak poznat, kdo je spolehlivý a kdo ne? A co když se mi stane, že někomu svěřím úkol a ten selže? Jak to zvládnout bez ztráty motivace pro další spolupráci? Kdybych měl mít větší odvahu k delegování, určitě bych byl efektivnější a mohl bych se soustředit na důležitější věci. Kde začít? Máte nějaké rady pro lidi jako já, kteří mají strach z delegování kvůli nedůvěře? Děkuju za všechny tipy!

186 slov
1.9 minut čtení
1. 1. 2023
Josef Janeček

Je to normální mít strach z delegování, já jsem s tím měl taky problém. Ale tady je pár tipů, co mi pomohly. Za prvé, zkus začít s malými úkoly, které můžeš svěřit ostatním. Uvidíš, jak se s tím poperou a postupně si zvykneš. Důležité je i komunikovat přesně, co chceš. Čím jasněji to popíšeš, tím menší šance na nedorozumění.

Měl jsem také zkušenosti, kdy někdo selhal. To je prostě součástí procesu. Důležité je analyzovat, co šlo špatně a nehnat se do zavrhování spolupráce. Zkus se zaměřit na to, jak je možné se poučit a zlepšit budoucí delegaci.

Pokud opravdu chceš vědět, kdo je spolehlivý, tak sleduj jejich práci a jak zvládají menší úkoly před tím, než jim dáš něco většího. Důvěra se buduje postupně – čím více spolupracuješ, tím více začneš důvěřovat. Takže fakt zkus začít pomalu a nevzdávej to hned po prvním neúspěchu.

143 slov
1.4 minut čtení
15. 8. 2024
Milada Kuchařová

Myslím, že spousta lidí to má podobně, je to normální. Důvěra v tým se buduje časem, tak se neboj začít s malými úkoly. Zkus delegovat něco jednoduchého, co není nijak zásadní. Uvidíš, jak to dopadne. Když se ti někdo osvědčí, můžeš mu svěřit víc. A pokud selžou, ber to jako příležitost k učení – zkus probrat, co se stalo a co by se dalo udělat jinak. Taky je dobré jasně komunikovat očekávání a cíle, aby bylo jasné, co od toho čekáš. Časem si vytvoříš lepší pocit z delegování a uvidíš, že ti to uvolní ruce k důležitějším věcem. Zkus si věřit a dej šanci i ostatním. Důvěra se nevybuduje sama, chce to čas a trpělivost.

115 slov
1.2 minut čtení
5. 12. 2024
Antonín Brabec
Succeed.cz/Články/Zvládání času
Proč je delegování úkolů klíčové pro úspěšné řízení času?Objevte, jak efektivní delegování úkolů může zlepšit vaše řízení času a podpořit váš kariérní růst.
1000 slov
10 minut čtení
16. 2. 2022
Karolína Malá
Přečíst článek
Podobné otázky