Succeed.cz/Fórum/Jak začít psát podnikatelský plán pro novou firmu?

Jak začít psát podnikatelský plán pro novou firmu?

Plánuju založit novou firmu a vůbec nevím, jak začít s podnikatelským plánem. Je ten plán opravdu tak důležitý? Jaké části by měl obsahovat, abych měl šanci na úspěch? Vím, že je dobré mít jasnou vizi a cíle, ale jak to všechno sepsat tak, aby to dávalo smysl? Mám se zaměřit na analýzu trhu, nebo spíš na finanční projekce? A co marketingová strategie – je nutné ji hned začlenit do plánu, nebo ji mohu dodělat potom? Chci mít vše promyšlené dopředu, ale zároveň se nechci ztratit ve všech těch detailech. A co dalšího by mohlo být užitečné zmínit? Třeba popis produktu nebo služby? Jak se k tomu postavit? Je dobré se podívat na nějaké vzory podnikatelských plánů, nebo je lepší to napsat po svém od začátku? Někde jsem slyšel, že podnikatelský plán je jako mapa pro podnikatele, ale co když se cesta během podnikání změní? Mělo by se s tím počítat už při psaní plánu? Rád bych slyšel vaše zkušenosti a tipy, protože cítím, že správný plán může být klíčem k úspěchu a chci se vyhnout zbytečným chybám.

177 slov
1.8 minut čtení
10. 8. 2020
Tomáš Vaníček

Podnikatelský plán je fakt důležitej, protože ti pomůže ujasnit si myšlenky a cíle. Měl by mít několik hlavních částí – úvod, analýzu trhu, popis produktu nebo služby, marketingovou strategii a finanční projekce. Nezapomeň na konkurenci a cílovou skupinu.

Je dobrý se podívat na vzory, ale neboj se přidat svůj osobní styl. Udržuj to jednoduchý a srozumitelný. Když se ti během podnikání změní cesta, klidně plán aktualizuj. Důležité je mít plán, ale být flexibilní. Nenech se zahltit detaily, začni s tím nejdůležitějším a postupně to doplňuj. Hodně štěstí!

87 slov
0.9 minut čtení
20. 7. 2024
Božena Šebestová

Podnikatelský plán je fakt důležitej. Je jako mapa, ale máš pravdu, může se cesta během podnikání změnit. Začni tím, že si ujasníš, co vlastně chceš dělat a pro koho. Základní části plánu by měly být popis tvého produktu nebo služby, analýza trhu (což zahrnuje konkurenci a zákazníky), marketingová strategie a finanční projekce. Finance jsou klíčové, ale pokud nemáš plán, jak dostat svůj produkt k lidem, tak to taky nefunguje.

Zaměř se na to, co tě dělá unikátním – proč by si zákazníci měli vybrat právě tebe? Marketingová strategie je dobrý mít hned na začátku, ale můžeš ji upravovat později. Vzory podnikatelských plánů jsou fajn pro inspiraci, ale snaž se napsat to po svém - tvůj styl a vize by měly být vidět.

A jo, počítej s tím, že se věci mohou měnit. Můžeš třeba napsat nějaké alternativy nebo scénáře do plánu. Někdy je lepší mít něco hotového než perfektní plán, tak se toho neboj. Hodně štěstí!

154 slov
1.5 minut čtení
15. 5. 2024
Markéta Vávrová
Succeed.cz/Články/Start-up funding
Jak napsat přesvědčivý podnikatelský plán pro investoryZjistěte, jak vytvořit podnikatelský plán, který upoutá pozornost a důvěru investorů. Naučte se tipy a triky pro úspěšné prezentace vašeho podnikání.
1000 slov
10 minut čtení
21. 4. 2020
Markéta Hájková
Přečíst článek
Podobné otázky