Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když se cítím vyčerpaný a nemám chuť pracovat?

Co dělat, když se cítím vyčerpaný a nemám chuť pracovat?

Nedávno jsem se ocitl v situaci, kdy jsem si uvědomil, že už mě to prostě nebaví. Práce, kterou jsem dřív miloval, mi najednou připadá jako obrovský břemeno. Každý den se probouzím s pocitem únavy a apatie, jako bych ztratil motivaci i energii. Zkoušel jsem různé techniky, abych se zase nakopnul, ale nic nefunguje. Mám pocit, že jsem v jakési slepé uličce a nevím, jak dál. Dokonce i když mám nějaké projekty na stole, vůbec se mi do nich nechce. Co dělat v takové situaci? Jak najít sílu a chuť k práci? Zajímalo by mě, jestli někdo z vás zažil něco podobného. Hledal jsem rady na internetu, ale většinou se to točí kolem pracovních technik jako Pomodoro nebo plánování dne. Ale co když to není o metodách? Co když je problém mnohem hlubší? Jak se dostat zpět do stavu, kdy práce byla radostí a ne povinností? Rád bych slyšel vaše zkušenosti a tipy. Jak jste se vy osobně vyrovnali s vyčerpáním a nedostatkem motivace? Děkuju!

164 slov
1.6 minut čtení
23. 6. 2022
Eva Vašková

Když se cítíš vyčerpaný a práce tě nebaví, můžeš zkusit pár věcí. Někdy je fajn udělat si pauzu a odpočinout si od všeho, co tě zatěžuje. Zkus si naplánovat volno, dělat něco, co máš rád, nebo jít ven na čerstvý vzduch. Taky je důležitý mluvit s někým o tom, jak se cítíš – kamarád, rodina nebo někdo z práce může být nápomocný. Můžeš zkusit i změnit prostředí – nová káva v oblíbené kavárně nebo třeba jiná kancelářská židle může udělat divy. Někdy stačí pár malých změn, aby se vrátila chuť do práce. Pokud to nepomůže, tak možná stojí za to uvažovat o změně v kariéře nebo prostě o tom, co bys chtěl doopravdy dělat. Vím, jak je to frustrující, když jsi na dně, ale někdy je potřeba prostě si dát čas a nebýt na sebe moc tvrdý.

137 slov
1.4 minut čtení
19. 1. 2025
Natálie Jedličková