Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když mě stres brzdí v kreativitě?

Co dělat, když mě stres brzdí v kreativitě?

Stres je něco, co zná asi každý z nás, ať už v práci, při studiu nebo v osobním životě. Mám pocit, že poslední dobou mě stresování přímo paralyzuje a brání mi to rozvíjet moji kreativitu, což je pro mě zásadní. Mám rád umění a design, ale když přijde na to, abych se pustil do nových projektů nebo nápadů, cítím, jak mi vlivem stresu chybí inspirace a jasná mysl. Dokonce i jednoduché věci se mi zdají být složité a já ztrácím motivaci. Zajímalo by mě, zda někdo z vás má podobnou zkušenost? Jak jste se s tímto problémem vyrovnali? Pomohlo vám něco konkrétního? Zkoušel jsem různé techniky jako meditaci nebo cvičení, ale ne vždy to funguje. Chtěl bych najít způsob, jak se uvolnit a zase začít myslet kreativně. Je nějaký tip nebo metoda, co byste doporučili? Jak si udržujete pozitivní myšlení a inspiraci i v těžkých obdobích? Co dělat, když máte pocit, že vás tlak okolí nebo vlastní očekávání drží zpátky od tvůrčí činnosti? Jak se dá překonat ten blok a najít v sobě znovu radost z tvůrčí práce?

178 slov
1.8 minut čtení
5. 3. 2021
Bedřich Strnad

Stres může fakt zabít kreativitu, to znám. Někdy prostě musím na chvíli vypnout. Zkus třeba jít ven, projít se. Příroda mě vždycky nakopne, i když to zní jako klišé. Pokud to nepomůže, zkuste si zavést nějaký rituál. Třeba si každý den vyhradit hodinku na malování nebo psaní, bez ohledu na to, co z toho vznikne. Tlak na výsledek může přidávat stres. A jo, meditace je fajn, ale ne každému sedí. Zkoušel jsem i journaling - prostě napsat, co cítíš, bez přemýšlení. Pomohlo mi to uvolnit hlavu. Nebo se inspirovat jinými umělci - podívat se na filmy, přečíst knihu nebo navštívit galerii. Skvělý způsob, jak najít novou motivaci a nápady. A nezapomeň, že není nutné být pořád dokonalý. Občas je dobré prostě dělat něco pro radost.

125 slov
1.3 minut čtení
6. 4. 2024
Ivana Kovaříková