Succeed.cz/Fórum/Práce a volný čas - jak najít rovnováhu?

Práce a volný čas - jak najít rovnováhu?

Stále se trápím s jednou věcí, která mi komplikuje život. Mám pocit, že ať se snažím jakkoli, práce mi neustále zasahuje do mého volného času. Když už se konečně odhodlám k nějaké aktivitě nebo relaxaci, vždycky přijde něco, co mě z toho vytrhne – e-maily, telefonáty, nebo prostě jen nutnost dokončit nějakou úkol, který jsem měl udělat už dávno. Jak to vlastně dělají ostatní? Jak mohou lidé oddělit práci od soukromého života? Zkoušel jsem různé techniky na time management, ale stejně mi pořád připadá, že můj pracovní den nikdy nekončí. Jak si nastavit hranice mezi prací a volným časem? Co funguje lidem kolem mě? Jak mám říct kolegům, že si potřebuji vzít čas pro sebe? Opravdu se dá mít zdravý balanc mezi kariérou a osobním životem, nebo je to jenom utopie? Jak na to vyřešit, abych se mohl více soustředit na sebe a ne na práci? Mohu vůbec něco změnit, nebo jsem v pasti dnešního hektického pracovního stylu? Vím, že jsem asi nebyl první, kdo řeší podobný problém. Co byste mi doporučili? Různé tipy na to, jak si nastavit lepší režim a naučit se říkat ‚ne‘ by byly skvělé. Existují nějaké osvědčené strategie nebo metody, které by mi mohly pomoct vrátit se zpět do normálu a užít si svůj volný čas bez neustálého přemýšlení o práci?

216 slov
2.2 minut čtení
29. 5. 2022
Aleš Charvát

Tak jo, chápu tě. Je to fakt těžké udržet ten balans mezi prací a volným časem, když na tebe pořád něco vyskakuje. Zkus si nastavit pevnou pracovní dobu. Když skončíš, tak se prostě odpoj, vypni notifikace a nečti e-maily. Klidně to řekni kolegům, že si potřebuješ vzít čas pro sebe, většina lidí to pochopí. Můžeš zkusit plánovat si volný čas jako bys plánoval práci – dej si do diáře aktivity, co máš rád a dodržuj to. A fakt říkej "ne" na zbytečné úkoly. Když uděláš tyhle kroky, možná zjistíš, že se dá mít zdravý životní styl i s pracovními povinnostmi. Neboj se experimentovat, co ti sedí nejvíc.