Succeed.cz/Fórum/Jak se zbavit prokrastinace, když mám moc práce?

Jak se zbavit prokrastinace, když mám moc práce?

Mám takový problém, který mě trápí už delší dobu. Pracovních povinností mám nad hlavu a přitom je to jako bych byl zamčený v krabici plné úkolů. Často se mi stává, že když se na něco musím soustředit, tak místo toho raději kontroluji e-maily nebo se dívám na videa na YouTube. Vím, že to není produktivní a že bych měl být více efektivní, ale ta prokrastinace mě doslova pohlcuje. Jak se opravdu zbavit prokrastinace, když je na mě tolik práce? Zkoušel jsem různé techniky jako Pomodoro nebo si plánovat den, ale většinou skončím stejně na sociálních sítích nebo s nějakým jiným rozptýlením. Chtěl bych se dozvědět, jaké máte tipy vy, co vám pomohlo překonat odkládání úkolů a jak si udržet motivaci i přes velký pracovní tlak. Jak to děláte, abyste se dokázali soustředit a nenechali se rozptylovat? Mám pocit, že mě to brzdí nejen v práci, ale i v osobním životě. Opravu bych rád našel způsob, jak na to jít efektivněji a přitom si udržet nějaký klid a pohodu.

168 slov
1.7 minut čtení
27. 1. 2024
Nikola Janková

Zbavit se prokrastinace je fakt oříšek, to znám. Zkus si třeba rozdělit práci na menší kousky, jako fakt malý úkoly. Když máš na seznamu jen „napsat e-mail“ místo „dokončit projekt“, budeš se cítit míň zahlcený. Mě pomáhá taky si nastavit časový limit, třeba 25 minut práce a pak 5 minut pauza. To Pomodoro, co zmiňuješ, funguje, ale musíš se k tomu opravdu dokopat. Zkus si vypnout upozornění na telefonu a odhlásit se ze sociálních sítí během pracovní doby – to fakt zabírá. A když cítíš, že se rozptyluješ, dej si chvíli pauzu a jdi ven na vzduch nebo si udělej čaj. Někdy stačí jen malá změna prostředí, aby ses zase dostal do rytmu. A hlavně nezapomínej na odměny – po dokončení úkolu si dopřej něco, co máš rád. To ti může pomoct udržet motivaci.

134 slov
1.3 minut čtení
12. 5. 2024
Dana Šebestová