Succeed.cz/Fórum/Jak můžu automatizovat svoje úkoly v práci?

Jak můžu automatizovat svoje úkoly v práci?

Chtěl bych se zeptat, jakým způsobem můžu efektivně automatizovat své pracovní úkoly? Pracuju v kanceláři a mám pocit, že většina mého času se ztrácí na opakujících se činnostech, jako je správa e-mailů, plánování schůzek nebo třeba zadávání dat do tabulek. Zkoušel jsem už pár věcí, jako jsou šablony v e-mailech nebo kalendářové aplikace, ale stále to není úplně ono. Jaké nástroje nebo aplikace byste doporučili pro zjednodušení těchto každodenních úkolů? Mám pocit, že bych mohl mít víc času na důležitější projekty a kreativní práci. Existují nějaké tipy nebo triky, jak využít technologie na maximum? Jaké automatizační procesy byste doporučili z pohledu time managementu a produktivity? Uvažoval jsem i o nějakých skriptech nebo makrech, ale nejsem si jistý, jestli to zvládnu s ohledem na moje technické dovednosti. Mělo by smysl investovat čas do učení se těmto věcem nebo je lepší využít hotové řešení? Tím pádem, co všechno vlastně mohu automatizovat a jak to udělám bez toho, abych ztratil kontrolu nad svojí prací? A co ostatní lidé ve vaší práci, jak to mají? Jaké máte zkušenosti s tímto tématem a co vám pomohlo?

181 slov
1.8 minut čtení
18. 11. 2024
Karel Fučík

Automatizace úkolů se fakt vyplatí, já jsem si s tím taky dost hrál. Zkus třeba používat nástroje jako Zapier nebo Integromat, ty ti pomůžou propojit různé aplikace a automatizovat workflow. Například, když dostaneš e-mail, tak ti to může automaticky přidat úkol do to-do listu. Pokud plánuješ schůzky, tak zvaž Calendly, ten ti umožní sdílet svůj kalendář a lidi si můžou vybírat volný čas bez zbytečných e-mailů. Co se týče dat do tabulek, to chceš fakt zjednodušit? Zkus Google Sheets a skripty v Apps Script – není to zas tak těžké a ušetříš fakt čas. A jo, určitě se vyplatí investovat čas do učení základních věcí ohledně skriptování, je to užitečné. Ostatní lidé v práci mají často podobné problémy, ale když se zeptáš kolegů, co používají oni, můžeš najít skvělé tipy. Hlavně se neboj experimentovat a najít si vlastní systém.

139 slov
1.4 minut čtení
15. 1. 2025
Elena Jedličková

Automatizace pracovních úkolů je super způsob, jak si ušetřit čas. Zkus nějaké nástroje jako Zapier nebo Integromat, ty dokážou propojit různé aplikace a udělat spoustu věcí automaticky, třeba přenášet data mezi formuláři a tabulkami. Pokud se bavíme o e-mailech, tak zkus používat filtry a pravidla v e-mailu, to ti pomůže třídit zprávy podle důležitosti. Kalendářové aplikace jako Google Calendar mají funkce pro opakující se schůzky, což může fakt ulehčit plánování. Co se týče makra, pokud máš Excel, tak si můžeš zkusit najít nějaké tutoriály na makra a skripty. Nejsou tak složité, jak to vypadá, a ušetří ti kopu práce s daty. Učení se těmto dovednostem určitě není ztráta času, ale dej si pozor, abys neztratil přehled o tom, co děláš. Mnoho lidí v kanceláři používá podobné triky, aby zvýšili produktivitu. Takže klidně experimentuj a uvidíš, co ti sedí.

138 slov
1.4 minut čtení
18. 1. 2025
Dana Nováková
Succeed.cz/Články/Účinnost a produktivita
Automatizace každodenních úkolů: Klíč k efektivitěObjevte, jak automatizace každodenních úkolů může zásadně zvýšit vaši produktivitu. Zjistěte, jak vybrané technologie a nástroje mění způsob, jakým pr...
1000 slov
10 minut čtení
16. 11. 2024
Lucie Černá
Přečíst článek
Podobné otázky