Succeed.cz/Fórum/Kdo jsou podnikatelé, co zažili krach a pak to znovu rozjeli?

Kdo jsou podnikatelé, co zažili krach a pak to znovu rozjeli?

V poslední době se hodně mluví o úspěšných podnikatelích, kteří dokázali překonat těžké časy. Zajímalo by mě, kdo jsou ti, kteří zažili krach a přesto se jim podařilo znovu rozjet své podnikání? Jaké příběhy stojí za jejich návratem na vrchol? Myslím, že je fascinující slyšet o těch, kteří se nevzdali i po těžkých zkušenostech, ať už šlo o finanční problémy, špatné rozhodnutí nebo něco jiného. Jaké strategie použili, aby se znovu postavili na nohy? Co se naučili z neúspěchu a jak to ovlivnilo jejich další podnikání? Určitě existují inspirativní příběhy lidí, kteří prošli těžkým obdobím a teď jsou úspěšní. Jaké překážky museli překonat a co by dnes poradili ostatním, kteří se ocitnou v podobné situaci? Je skvělé vidět, že i po pádu se dá znovu vzchopit a začít znovu. Rád bych slyšel konkrétní příklady, možná i nějaké tipy na to, jak se zachovat v krizových chvílích. Kdo má nějakou zkušenost s tímto tématem?

153 slov
1.5 minut čtení
18. 8. 2023
Filip Kovařík
Filip Kovařík

Jasně, takových příběhů je hromada. Například Richard Branson, ten měl víc než pár neúspěchů, než se mu podařilo rozjet Virgin. Měl projekt, co zkrachoval, ale vždycky se poučil a zkusil to znovu. Nebo Howard Schultz, zakladatel Starbucks – taky prošel těžkým obdobím, když chtěl rozšířit značku a narazil na spoustu kritiků. Ale nevzdal to, a dneska je to obrovský úspěch.

Co se týče strategií, většinou se zaměřují na analýzu chyb a snaží se ty zkušenosti využít v budoucnosti. Důležitý je i network – mít lidi kolem sebe, kteří ti pomůžou nebo poradí. Taky se hodně mluví o odolnosti a schopnosti adaptovat se na změny v trhu. V krizi je dobré mít plán B a být flexibilní.

A co by poradili? Určitě nepanikařit a brát to jako lekci. Krach je sice hrozný, ale můžeš se z toho poučit víc než z úspěchů. Takže pokud někdo prochází těžkým obdobím, měl by se nevzdávat a hledat nové cesty. Každý pád může být odrazový můstek k něčemu lepšímu.

162 slov
1.6 minut čtení
3. 10. 2023
Kateřina Dostálová
Kateřina Dostálová

Takových příběhů je spousta. Třeba Howard Schultz, zakladatel Starbucks, měl dost těžký start. Předtím, než rozjel Starbucks, zkoušel podnikat s jinými projekty a měl dost neúspěchů. Ale nevzdal to, vzal si z toho ponaučení a nakonec vybudoval něco obrovského. Pak je tu Richard Branson, ten taky zažil hodně krachů předtím, než se dostal k Virgin Group. Vždycky říkal, že důležité je se poučit z chyb a nevzdávat se. Většinou to, co fungovalo, byla jejich schopnost adaptovat se a inovovat. Když to nevyšlo poprvé, zkoušeli to znovu s jiným přístupem. Zajímavý je taky příběh J.K. Rowling, která byla na dně a přesto napsala Harryho Pottera. To ukazuje, že někdy i těžké časy můžou být výchozím bodem pro něco úžasného. Klíčem je asi vytrvalost a ochota učit se ze svých chyb.

129 slov
1.3 minut čtení
17. 12. 2024
Petr Ryba
Petr Ryba