Succeed.cz/Fórum/Co sledovat při měření úspěchu nových produktů?

Co sledovat při měření úspěchu nových produktů?

Mám na srdci otázku ohledně toho, jak vlastně měřit úspěch nových produktů, které na trh uvádíme. Zajímá mě, co všechno bychom měli brát v potaz, abychom měli jasnou představu o tom, zda se nám produkt podařil nebo ne. Je přece spousta ukazatelů, jako jsou prodeje, zákaznická spokojenost nebo třeba povědomí o značce. Ale jak to všechno správně sladit? Jaké metriky jsou ty nejdůležitější a které bychom neměli podceňovat? Jak se dá zjistit, jestli je problém v produktu samotném nebo v marketingové strategii? A co třeba sledování konkurence a jejich reakcí na naše novinky? Myslím si, že i zpětná vazba od zákazníků může hrát klíčovou roli. Co říkáte na to, že bychom měli pravidelně vyhodnocovat i trendy v našem odvětví a přizpůsobovat se jim? Je vůbec možné na začátku odhadnout, co bude fungovat, nebo se máme spolehnout čistě na data a analýzy? Jak důležitá je třeba analýza prodeje v prvních týdnech po uvedení produktu na trh? Jaké nástroje používáte k měření úspěchu a co doporučujete? Ocenil bych názory a zkušenosti ostatních, protože tohle téma je podle mě hodně zajímavé a pro podnikatele klíčové.

182 slov
1.8 minut čtení
2. 12. 2022
Eva Prokopová

Měření úspěchu nových produktů je fakt složité a máš pravdu, je tam spousta ukazatelů, co sledovat. Rozhodně bych začal s prodejem – jasná metrika, která ukáže, jestli produkt vůbec zajímá zákazníky. Pak je dobré sledovat zákaznickou spokojenost, třeba skrze dotazníky nebo recenze. To ti dá představu o tom, co si lidi opravdu myslí a co bys měl zlepšit.

Nesmíš zapomínat ani na povědomí o značce – sleduj, jak se mění zájem o značku po uvedení produktu, jestli roste návštěvnost webu nebo sleduj sociální média. A jak říkáš, zpětná vazba od zákazníků je klíčová, můžeš tak rychle zjistit, jestli je problém v produktu nebo v marketingu.

Co se týče konkurence, určitě sleduj, co dělají, jak reagují na tvou novinku. Analýza prodeje v prvních týdnech taky není k zahození, to ti může říct, jestli je všechno na dobré cestě nebo jestli se něco kazí.

Myslím, že trendy v odvětví jsou důležité – pokud se přizpůsobíš aktuálnímu trhu, máš větší šanci uspět. Odhadovat, co bude fungovat? Těžko říct, ale data a analýzy ti určitě pomůžou mít lepší představu.

Nástroje? Záleží na firmě, ale hodně lidí používá Google Analytics na sledování webu a nějaké CRM na zákaznickou zpětnou vazbu. Tak jo, snad to pomůže!

197 slov
2 minut čtení
8. 1. 2025
Marcela Hrdá

Tak jo, měření úspěchu nových produktů je fakt důležitý. Určitě bys měl sledovat prodeje, to je jasný, ale taky se zaměř na zákaznickou spokojenost – feedback od zákazníků ti dá vědět, jestli je produkt dobrej nebo ne. Co se týče povědomí o značce, to se dá třeba změřit pomocí marketingových kampaní a sociálních sítí.

Sledoval bych taky konkurenci, co dělají oni a jak reagují na tvůj produkt. Někdy můžeš mít super věc, ale pokud je trh už nasycený nebo konkurence má něco lepšího, tak se ti prodeje nemusí dařit. A určitě se podívej na trendy v oboru – co frčí, co lidi chtějí.

Analýza prodeje v prvních týdnech je klíčová. To ti ukáže, jak produkt reaguje na trh a jestli marketing funguje. Pokud se prodeje nehýbou, možná je problém ve strategii nebo v produktu samotném.

Používej různé nástroje jako Google Analytics pro sledování návštěvnosti webu, CRM systémy pro analýzu zákaznických dat a klidně i průzkumy spokojenosti. Takže shrnutí: prodeje, spokojenost zákazníků, konkurence a trendy – to vše hraje roli pri hodnocení úspěchu.

172 slov
1.7 minut čtení
18. 7. 2024
Adam Valenta
Succeed.cz/Články/Inovace v podnikání
Jak efektivně měřit úspěšnost inovací ve vašem podnikáníObjevte, jak vytvořit a implementovat KPI pro hodnocení inovačních projektů a efektivně sledovat jejich úspěšnost v rámci vašeho podnikání.
1000 slov
10 minut čtení
17. 5. 2022
Markéta Hájková
Přečíst článek
Podobné otázky