Succeed.cz/Fórum/Existují nástroje, které zvyšují soustředění při práci?

Existují nástroje, které zvyšují soustředění při práci?

Někdy mám pocit, že se v práci vůbec nemůžu soustředit a je to fakt frustrující. Často mě rozptylují různé věci kolem mě, ať už je to hluk z ulice, notifikace na telefonu nebo třeba kolegové, kteří pořád něco potřebují. Zkoušel jsem různé techniky, jako je Pomodoro nebo meditace, ale pořád hledám něco, co by mi opravdu pomohlo se soustředit na úkoly. Napadlo mě, jestli neexistují nějaké speciální nástroje nebo aplikace, které by mohly zlepšit moji produktivitu a schopnost se koncentrovat. Slyšel jsem o různých aplikacích na blokování rušivých webů nebo o hudbě, která podporuje koncentraci. Možná by mohly fungovat i nějaké techniky s umělou inteligencí nebo chytré hodinky, které by mě upozornily, kdybych byl moc rozptýlený. Jaké máte zkušenosti s těmito nástroji? Co používáte vy? Funguje vám něco zvlášť dobře? A co třeba nějaké tipy na organizaci pracovního prostoru? Rád bych slyšel vaše názory a doporučení ohledně toho, jak zvýšit svou schopnost soustředit se během práce.

156 slov
1.6 minut čtení
2. 11. 2023
Blanka Jonášová
Blanka Jonášová

Zdar, tak já ti můžu říct, co mi funguje. Hlavně používám aplikace jako Forest nebo Focus@Will, kde si pustíš nějakou hudbu na soustředění a ono to fakt pomáhá. Forest je super, protože si tam zasadíš strom, když se soustředíš, a když se rozptýlíš, tak umře. Což je fajn motivace. Pak jsou dobrý i různé blokátory webů, třeba Cold Turkey nebo StayFocusd, co ti zablokují rušivý stránky během pracovní doby. Zkus taky udělat pořádek na stole, já mám třeba rád minimalismus – čím míň věcí kolem sebe, tím míň rozptýlení. Jo a pokud máš možnost, tak sluchátka s potlačením hluku fakt dělají divy. Takže tyhle tipy by mohly pomoct. Zkus to a uvidíš!

112 slov
1.1 minut čtení
31. 1. 2025
Alois Kouba
Alois Kouba