Succeed.cz/Fórum/Může mi influencer marketing opravdu procentuálně zvýšit prodeje?

Může mi influencer marketing opravdu procentuálně zvýšit prodeje?

Zajímalo by mě, jak moc může influencer marketing ovlivnit moje prodeje. V poslední době jsem hodně slyšel o tom, že spolupráce s influencery může přinést skvělé výsledky a že to je vlastně způsob, jak oslovit nové zákazníky. Ale do jaké míry to funguje? Mám pocit, že je to takový trend, ale opravdu se dají očekávat konkrétní čísla a procenta? Jak to vlastně funguje? Je lepší spolupracovat s velkými influencery s miliony sledujícími, nebo spíš s menšími, kteří mají užší, ale angažovanější publikum? Zatím jsem se neodvážil do toho více investovat, protože si nejsem jistý, jestli to přinese nějakou skutečnou hodnotu. Zkoušeli jste někdo něco podobného a máte nějaké zkušenosti nebo čísla z praxe? Jak se dá měřit úspěšnost takové kampaně? Děkuji za vaše názory!

124 slov
1.2 minut čtení
26. 10. 2023
Pavel Mašek

Influencer marketing může fakt hodně pomoct, ale záleží na mnoha faktorech. Čísla se liší, ale některé firmy hlásí i 20-30% nárůst prodeje po spolupráci s influencery. Hlavně je důležité vybrat si správného influencera - ti s menším, ale loajálním publikem (takzvaní mikroinfluenceři) často mají lepší konverze než celebritní influenceri. Ty s miliony sledujícími můžou mít velký dosah, ale ne vždy to přinese reálné prodeje. Měření úspěšnosti je klíčový krok – sleduj promo kódy, analytiku na webu nebo engagement na sociálních sítích. Zkus to, ale měj na paměti, že to taky chce čas a trpělivost. Vždycky je dobrý mít nějaký plán a vědět, co chceš změřit.

105 slov
1.1 minut čtení
29. 4. 2024
Blanka Konečná

Influencer marketing může mít velký dopad na prodeje, ale výsledky se dost liší podle mnoha faktorů. Je pravda, že spolupráce s influencery může přivést nové zákazníky a zvýšit povědomí o značce. Záleží ale na tom, jaký influencer vybereš. Velcí influenceři mají sice hodně sledujících, ale často mají nižší míru zapojení. Naopak menší influenceři, kteří jsou víc zaměření a mají užší vztah se svými sledujícími, mohou přinést lepší výsledky v konverzích. Co se týče měření úspěšnosti kampaně, doporučuje se sledovat ukazatele jako je nárůst prodejů během kampaně, zapojení na sociálních sítích a případně i sledování kódů nebo odkazů speciálně pro tuto spolupráci. Takže pokud to chceš zkusit, začal bych s menšími influencery a sledoval bych, co to udělá s tvými čísly. Není to ale zázrak, chce to čas a testování.

129 slov
1.3 minut čtení
21. 12. 2024
Eliška Prokopová
Succeed.cz/Články/Sociální média pro podnikatele
Využití influencer marketingu pro zvýšení dosahu vaší značkyObjevte, jak správně spolupracovat s influencery a maximalizovat návratnost investic v rámci marketingových strategií.
1000 slov
10 minut čtení
29. 12. 2021
Lucie Černá
Přečíst článek
Podobné otázky