Succeed.cz/Fórum/Jak se vyrovnat s pracovním přetížením a termíny?

Jak se vyrovnat s pracovním přetížením a termíny?

Chtěl bych se zeptat, co dělat, když se cítím přetížený pracovními termíny? Poslední dobou mám pocit, že se mi hromadí úkoly a deadline mě doslova tlačí do kouta. Neustále se mi zdá, že je toho na mě moc a nevím, jak to všechno stihnout. Mám pocit, že se mi nedaří efektivně organizovat čas a čím víc se snažím, tím více úkolů se objevuje. Zkoušel jsem si plánovat den dopředu, ale často se mi to stejně nepodaří dodržet. Začínám být frustrovaný a obávám se, že to může ovlivnit moji kariéru nebo dokonce i mé zdraví. Myslím si, že bych měl najít nějaký způsob, jak zmírnit stres a naučit se lépe zvládat pracovní zátěž. Chtěl bych vědět, jestli někdo z vás měl podobné zkušenosti a co vám pomohlo. Existují nějaké osvědčené techniky nebo metody pro správu času, které byste doporučili? Jak se dá naučit říkat ne dalším projektům nebo úkolům, když máte pocit, že už toho máte dost? A co takhle prioritizace úkolů? Jak ji správně dělat, když se zdá, že všechny úkoly jsou důležité? Budu vděčný za jakékoli tipy nebo rady, které by mi mohly pomoci najít rovnováhu mezi pracovním životem a osobním prostorem.

193 slov
1.9 minut čtení
25. 3. 2021
Zdeněk Dobeš

Mám podobnou zkušenost. Když jsem měl moc práce a blížily se termíny, začal jsem si psát priority. Rozdělil jsem úkoly na důležité a urgentní. Snaž se soustředit na to, co je opravdu zásadní a co může počkat. Věci, co nejsou urgentní, dej klidně na později. Taky mi hodně pomohlo říkat "ne" novým projektům, když už mám plný kalendář. Uvědom si, že tvé zdraví a pocit pohody jsou důležitější než splnění každého úkolu. Zkus si také udělat pravidelnou pauzu – i krátká chvilka mimo stůl ti může ulevit. A plánování? Zkus plánovat jen na den dopředu a buď flexibilní. Někdy prostě věci nevyjdou podle plánu, tak se tím nenech stresovat. Drž se, to zvládneš!

113 slov
1.1 minut čtení
2. 8. 2023
Marcela Procházková

Tak to znám, taky jsem se tímhle už párkrát prokousal. První věc, co bych zkusil, je fakt priority. Zkus si napsat seznam úkolů a označit, co je fakt urgentní a co může počkat. Někdy se stane, že všechny úkoly vypadají stejně důležitě, ale určitě se najdou nějaké, co můžou jít na pozadí. Pak si dej realistické cíle na den, nechtěj stihnout všechno.

Dále bys mohl zkusit techniku Pomodoro – pracuješ 25 minut a pak si dáš 5 minut pauzu. To může pomoct ti udržet koncentraci a nepropadnout panice. Pokud jde o říkání ne dalším projektům, zkus to vidět jako ochranu svého zdraví – když ti někdo nabídne nový úkol a ty víš, že už toho máš dost, prostě řekni, že jsi momentálně plně vytížený. Je to normální.

A nezapomeň na odpočinek – klidně si vyčleň chvíli na relaxaci nebo něco, co tě baví. Někdy je lepší se na chvíli odpojit a pak se vrátit s čistou hlavou. Takže drž se! Určitě to zvládneš.

162 slov
1.6 minut čtení
24. 8. 2023
Jindřiška Pánková
Succeed.cz/Články/Chirurg duševního zdraví
Jak efektivně řídit stres v dynamickém podnikatelském prostředí?Objevte techniky, které pomohou zvládat každodenní stres a udržet si psychickou pohodu v rychle se měnícím světě podnikání.
1000 slov
10 minut čtení
12. 3. 2021
Petra Svobodová
Přečíst článek
Podobné otázky