Succeed.cz/Fórum/Jak na prokrastinaci, když mám spoustu úkolů?

Jak na prokrastinaci, když mám spoustu úkolů?

Jsem v situaci, kdy se mi nahromadilo opravdu hodně úkolů a já pořád odkládám jejich splnění. Mám pocit, že mě to nějak paralyzuje a čím víc úkolů přibývá, tím víc jsem bezradný. Zkoušel jsem různé techniky jako seznamy úkolů nebo časové bloky, ale stejně se dostanu k tomu, že si raději pustím seriál nebo si zkontroluji sociální sítě. Jakmile si uvědomím, kolik toho ještě musím udělat, dostávám se do stresu a místo toho, abych začal pracovat, tak dělám ještě víc věcí, které nemají nic společného s tím, co bych měl udělat. Chci se zeptat, jestli někdo z vás má zkušenosti s tím, jak překonat prokrastinaci v takové situaci? Jaké metody vám fungovaly, když jste měli spoustu úkolů na krku a nevěděli jste, kde začít? Jak udržujete motivaci a co děláte proto, abyste se dostali zpátky na správnou cestu? Rád bych slyšel různé tipy a triky, které by mi mohly pomoct se zase nastartovat a přestat pořád odkládat. Děkuji!

158 slov
1.6 minut čtení
7. 1. 2025
Marek Pánek

Jo, prokrastinace je peklo, zvlášť když se ti to nahromadí. Zkus začít s malýma úkolama, něco co tě moc nezatíží. Třeba udělat si kafe nebo se prostě posadit a otevřít dokument. Často stačí se do toho dostat a zbytek už jde sám. Dobrý je taky si nastavit nějaký časový limit, třeba 25 minut práce, pak 5 minut pauza. A nezapomínej na odměny – když splníš úkol, dej si třeba tu epizodu seriálu jako odměnu. Vytvoř si klidné prostředí, aby tě nic nerušilo. A fakt důležitý – nesrovnávej se s ostatníma. Každý má svoje tempo, tak se neděs tím, kolik toho je před tebou. Hlavně začni a postupně to půjde, neboj.

110 slov
1.1 minut čtení
15. 12. 2024
Olga Blažková