Succeed.cz/Fórum/Jak se znovu motivovat, když se mi nedaří?

Jak se znovu motivovat, když se mi nedaří?

V poslední době se cítím, jako bych byl ve slepé uličce a neustále narážel na překážky. Každý pokus o zlepšení se zdá být marný a já začínám ztrácet víru v to, co dělám. Přemýšlím o tom, jestli to má vůbec smysl, nebo jestli je lepší se na to vykašlat a začít něco úplně jiného. Hlavně jsem si všiml, že mi chybí motivace a nadšení, které jsem měl na začátku. Když jsem začal podnikat a investovat, měl jsem spoustu energie a odhodlání. Teď se ale cítím unavený a vyhořelý. Jakoby všechny ty sny o úspěchu splaskly jako bublina. Vůbec nevím, jak se z toho dostat. Zkoušel jsem různé techniky - plánování, meditaci, dokonce i sport - ale nic nepomáhá. Zajímalo by mě, jak jste to zvládli vy? Měli jste někdy pocit, že se vám nedaří? Jakým způsobem jste si získali zpět svoji motivaci? Je nějaká konkrétní strategie, která fungovala? Měla by mi pomoci najít cestu zpět k tomu, co mě baví a naplňuje. Rád bych slyšel vaše příběhy a tipy. Děkuju.

170 slov
1.7 minut čtení
31. 7. 2021
Lenka Havlová

Tak to znám. Takový útlum může být fakt frustrující. Mně se to stalo taky, když jsem začal podnikat. Nejdřív nadšení, pak najednou jen samé problémy a vůbec žádné výsledky. Zkoušel jsem všechno možný – od plánování po meditaci. Ale co mi opravdu pomohlo, bylo přehodnotit si cíle. Zkusil jsem si sednout a napsat, proč jsem vlastně začal a co mě na tom bavilo. Taky jsem si dal menší cíle a zaměřil se na malé úspěchy. Hlavně jsem se snažil neporovnávat se s ostatními, což je zabiják motivace. Je fajn vzít si pauzu, udělat něco jiného, co tě baví a pak se k tomu vrátit s čerstvou hlavou. Někdy pomůže i sdílet to s někým blízkým nebo si najít podporu v komunitě. Fakt to může pomoct si uvědomit, že nejsi sám v těch pocitech. Drž se!

135 slov
1.4 minut čtení
20. 7. 2023
Vojtěch Stehlík