Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když mi klesají tržby?

Co dělat, když mi klesají tržby?

V poslední době se u mě v podnikání objevily nějaké vážné problémy. Zjistil jsem, že mé tržby začaly klesat a já vůbec nevím, co s tím dělat. Nechápu, jak je to možné, když jsem se snažil dodržovat všechny nejlepší praxe v marketingu a nabídku jsem měl stále kvalitní. Snažím se být aktivní na sociálních sítích, ale mám pocit, že to nijak nefunguje. Možná je něco špatně s mým produktem nebo službou? Rozhodně bych ocenil nějaké rady od ostatních podnikatelů, co byste dělali, kdybyste byli na mém místě? Zkoušel jsem už různé propagace a slevy, ale stále to nepomáhá. Je možné, že má konkurence je lepší a kupuje si více zákazníků? Jak mám zjistit, co dělám špatně? Mám udělat analýzu trhu nebo se zaměřit na zákaznickou zpětnou vazbu? Kdyby to bylo jen dočasné, tak bych se asi nestaral, ale už to trvá několik měsíců a já mám obavy o budoucnost svého podnikání. Jaké kroky byste doporučili podniknout pro zlepšení situace? Děkuji za jakékoli nápady a tipy.

165 slov
1.7 minut čtení
15. 3. 2023
Marcela Matoušková

Zní to dost frustrující, asi s tím budeš muset něco udělat. Zkus se podívat na pár věcí, co by mohly pomoct. Za prvé, zkus zjistit, kdo jsou tvoji zákazníci a jestli se jejich preference nezměnily. Možná je dobrý udělat nějakou anketu nebo prostě se zeptat lidí přímo, co si myslí o tvém produktu nebo službě.

Dál bych se zaměřil na konkurenci - co dělají jinak? Můžeš třeba zkontrolovat jejich sociální sítě nebo webovky a inspirovat se. A pokud jde o marketing, zkus nové kanály nebo formáty – videa, stories na Instagramu, nebo třeba placenou reklamu.

Slevy možná nejsou vždy řešením, důležitější je ukázat hodnotu toho, co nabízíš. Také přemýšlej o partnerstvích s jinými firmami, může to přitáhnout nové zákazníky. A pokud je to dlouhodobější problém, zvaž třeba analýzu trhu nebo koupi nějakého školení na marketing. Hlavně nevzdávej to!

138 slov
1.4 minut čtení
27. 9. 2024
Oldřich Netolický

Klesající tržby jsou pro podnikatele vždycky alarmující. Někdy je fakt těžký vidět, co se děje. Zkus se zaměřit na analýzu trhu, abys zjistil, kdo jsou tvoji konkurenti a jaké mají strategie. Možná dělají něco jinak, co táhne víc zákazníků. Zákaznická zpětná vazba je taky hodně důležitá, zkus se ptát lidí, co si myslí o tvém produktu/službách. Můžeš udělat nějaký průzkum nebo třeba anketu na sociálních sítích. Taky si projdi svoje marketingový aktivity - fungujou ti? Můžou být lepší strategie, než co teď používáš. A čas od času je dobrý podívat se na cenovou politiku - někdy stačí maličko upravit ceny nebo nabídku a můžeš dostat zpět lidi. Buď trpělivej, ale aktivní. Držím palce!

113 slov
1.1 minut čtení
7. 10. 2024
Blanka Štefanová
Succeed.cz/Články/Úspěšní podnikatelé
Jak se vyrovnat s krizí: Lekce od podnikatelů, kteří to zvládliObjevte inspirativní příběhy podnikatelů, kteří překonali těžké časy a vyšli silnější. Naučte se, jak se vyrovnat s krizí a co z jejich zkušeností můž...
1000 slov
10 minut čtení
30. 12. 2021
Adam Veselý
Přečíst článek
Podobné otázky