Succeed.cz/Fórum/Jak si mohu lépe stanovit priority v práci?

Jak si mohu lépe stanovit priority v práci?

Mám takový problém. V poslední době se mi zdá, že v práci neustále běhám od jednoho úkolu k druhému a nikdy se nedostanu tam, kde bych chtěl být. Všechno je důležité, ale já nevím, jak si to správně rozvrhnout. Často mám pocit, že se ztrácím v detailech a zapomínám na skutečně klíčové úkoly, které by mi mohly přinést větší přidanou hodnotu. Jak si vlastně mohu lépe stanovit priority v práci? Existují nějaké osvědčené techniky nebo metody, které by mi mohly pomoci? Slyšel jsem něco o Eisenhowerově matici, ale nejsem si jistý, jak ji aplikovat na svůj denní pracovní režim. Taky mě zajímá, jestli by mi mohlo pomoci si úkoly psát na papír nebo používat nějaké aplikace. Jak to děláte vy? Jak zvládáte rozlišovat mezi urgentními a důležitými úkoly? A co časové blokování? Máte s tím zkušenosti? Děkuji za jakékoliv rady nebo tipy, které by mi mohly usnadnit život a pomoci mi lépe se soustředit na to, co je skutečně důležité.

160 slov
1.6 minut čtení
25. 3. 2023
Libor Vorel

Jasný, tohle je problém spousty lidí. Eisenhowerova matice je fajn, jen si ji musíš přizpůsobit. Rozděl si úkoly na důležité a urgentní. Urgentní věci se často snaží dostat na vrchol, ale není to vždy to pravý ořechový. Vytvoř si seznam a označuj si úkoly podle priority. Na začátku týdne si udělej plán, co chceš stihnout, a pak to rozvrhni do jednotlivých dní.

Papír je super, ale zkus i nějakou appku jako Todoist nebo Trello, to ti může pomoct s organizací. Časový blokování taky funguje – vyhraď si na každý úkol konkrétní čas a drž se toho. Když se zaměříš na jednu věc, uvidíš pokrok. Hlavně se neboj říct ne nějakým méně důležitým úkolům. To ti pomůže soustředit se na to, co fakt stojí za to.

124 slov
1.2 minut čtení
17. 11. 2024
Zuzana Kafková

Zní to, jako bys potřeboval trochu struktury. Eisenhowerova matice je super, doporučuji ji zkusit. Rozděl si úkoly na čtyři kategorie: urgentní a důležité, důležité ale ne urgentní, urgentní ale ne důležité, a nakonec ty, co nejsou ani jedno. Pak se zaměř na to, co je opravdu důležité a ne jen to, co vypadá urgentně.

Moc pomáhá si úkoly psát na papír nebo používat nějakou aplikaci – třeba Todoist nebo Trello. Vždycky si napiš tři hlavní úkoly na den, které musíš udělat, a nezahlcuj se ostatními.

Časové blokování taky funguje - vyhraď si čas na jednotlivé úkoly a drž se toho. Zkus se zbavit rozptýlení během těch bloků a soustředit se jen na to, co děláš.

A ještě jedna věc - pravidelně si dělej revizi toho, co jsi splnil, a přehodnoť si priority na další dny. To ti pomůže udržet se na správné cestě.

144 slov
1.4 minut čtení
4. 1. 2025
Ondřej Šilhavý
Succeed.cz/Články/Time management
Umění stanovování priorit: Klíč k úspěšnému time managementuZjistěte, jak efektivně stanovovat priority a zlepšit svůj time management pro dosažení úspěchu. Naučte se strategie, jak se soustředit na to, co je o...
1000 slov
10 minut čtení
20. 12. 2022
Petra Svobodová
Přečíst článek
Podobné otázky