Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když mi moje rutina nefunguje?

Co dělat, když mi moje rutina nefunguje?

V poslední době jsem si všiml, že moje rutina, kterou jsem si tak pečlivě nastavil, prostě nefunguje. Ze začátku to bylo skvělé, měl jsem jasné cíle a plán, jak se k nim dostat. Ale teď? Cítím se frustrovaný a ztracený. Každé ráno se snažím vstát včas, abych mohl stihnout všechny ty věci, které jsem si naplánoval – cvičení, práce na projektu, osobní rozvoj – ale místo toho pořád jen odkládám a nic nedělám. Proč to tak je? Možná mi chybí motivace nebo inspirace, ale co s tím? Zkoušel jsem různé techniky jako Pomodoro nebo meditaci, ale ani to moc nepomáhá. Mám pocit, že se mi do všeho vmísily zlozvyky a já nevím, jak se jich zbavit. Jak najít zpět tu energii a nadšení pro svou rutinu? Možná mám příliš vysoká očekávání? Nebo by bylo lepší udělat změny v té rutině samotné? Co když zjistím, že všechno, co dělám, je vlastně špatně? Jak to mám všechno znovu nastartovat, aby mi to dávalo smysl a abych byl produktivní? Je tu někdo, kdo si tím prošel a našel řešení? Jaké jsou vaše tipy na to, jak se vrátit na správnou cestu?

188 slov
1.9 minut čtení
5. 1. 2022
Václav Kysela

Myslím, že tohle zažívá spousta lidí. Rutina může být super, ale někdy se prostě zadrhne. Zkus si místo toho udělat menší cíle. Třeba místo hodiny cvičení si dej 10 minut, ať to není takový tlak. A pokud si říkáš, že ti chybí motivace, zkus najít něco, co tě fakt baví, ať už je to sport, čtení nebo něco jiného. Můžeš taky zkusit změnit prostředí – změnit místo, kde pracuješ nebo se učíš. Důležitý je mít i čas na odpočinek, jinak se z toho zblázníš. Klidně si dej nějaký den „nicnedělání“, abys načerpal energii. Když začneš s malými krůčky, možná se ti podaří vrátit k té funkční rutině. Někdy prostě potřebujeme přehodnotit, co vlastně opravdu chceme a co nás motivuje.

119 slov
1.2 minut čtení
8. 4. 2024
Zuzana Vávrová