Succeed.cz/Fórum/Jak najít správného influencera pro moji značku?

Jak najít správného influencera pro moji značku?

V poslední době se hodně mluví o influencer marketingu a jak může pomoci značkám oslovit nové zákazníky. Tak jsem si říkal, jak vlastně najít toho pravého influencera, který by mohl reprezentovat moji značku? Co vše bych měl zvážit, když vybírám influencera? Mám se dívat na jeho sledující, nebo spíš na to, jaký má obsah? A co engagement? Jak moc je důležité, aby měl influencer stejnou cílovou skupinu jako já? Můžu vůbec jen tak oslovit někoho, kdo má milion sledujících, nebo bych měl radši hledat někoho s menšími čísly, ale větší interakcí? Zajímalo by mě také, jestli máte někdo zkušenosti s tím, jak se s influencery domluvit na spolupráci. Jaké jsou obvyklé postupy a co všechno bych měl mít připravené před prvním kontaktem? A ještě jedna věc – jak poznám, že je influencer skutečně autentický a ne jen další osoba snažící se prodat produkt za každou cenu? Mám strach z toho, že pokud si vyberu špatně, tak to může mít velký dopad na reputaci mojí značky. Takže jak mám začít a co všechno bych měl vzít v úvahu při výběru správného influencera?

181 slov
1.8 minut čtení
27. 10. 2024
Pavel Martínek

Když hledáš influencera, tak určitě se zaměř na to, co se hodí k tvé značce. Sledující jsou fajn, ale víc než počet sledujících je důležitý engagement. Dobrý influencer má komunitu, která s ním aktivně interaguje, takže se podívej na lajky a komentáře. Rozhodně by měl mít podobnou cílovku jako tvoje značka, jinak to moc nedává smysl. Co se týče počtu sledujících, menší influenceri s lepší interakcí můžou být lepší volba než někdo s milionem sledujících, ale málo engagementu.

Při prvním kontaktu buď přímočařejší – řekni, co děláš, co bys chtěl navrhnout a jak si představuješ spolupráci. Měj připravené nějaké konkrétní nápady a i to, co nabízíš ty jim (třeba produkty nebo peníze).

A k tomu autenticitu – sleduj, jak influencer komunikuje se svými sledujícími, jestli to vypadá přirozeně nebo spíš jako placená reklama. Můžeš si projít jeho starší příspěvky a zjistit, jestli se mu líbí víc různých značek nebo je spíš věrný pár vybraným. No a samozřejmě si dej pozor na recenze od ostatních značek - pokud už někdo s tím influencerem spolupracoval a dal mu špatnou nebo dobrou zpětnou vazbu.

179 slov
1.8 minut čtení
18. 11. 2024
Rudolf Dubský

Takže, když hledáš influencera, myslím, že je fajn začít tím, co vlastně chceš. Je dobrý mít jasno o svý cílový skupině – pokud tvůj produkt oslovuje mladý lidi, hledej někoho, kdo má podobnou demografii. Sledovat jen počet sledujících není vše. Engagement je fakt důležitej, lidi s menším počtem sledujících, ale věrný publikum, můžou mít větší vliv než ti s milionem sledujících, co mají nízkou interakci. A určitě se podívej na obsah – měl by být v souladu s tvojí značkou a hodnotama. Když oslovíš někoho velkýho, buď připravenej na to, že budeš muset nabídnout něco slušnýho na oplátku. A ohledně autenticity – zkontroluj jejich předchozí spolupráce a jak komunikují se svým publikem. Vypadá to jako moc práce, ale když si vybereš správně, můžeš fakt získat hodně. Takže prostě hledej pečlivě a uvidíš.

132 slov
1.3 minut čtení
7. 12. 2024
Zdeňka Vacková
Succeed.cz/Články/Marketingové strategie
Jak budovat silnou značku pomocí influencer marketingu?Objevte, jak využít influencer marketing k posílení vaší značky a zvýšení prodeje. Získejte praktické tipy a strategie na efektivní spolupráci s influ...
1000 slov
10 minut čtení
14. 7. 2023
Jana Nováková
Přečíst článek
Podobné otázky