Succeed.cz/Fórum/Jak zjistit, co zákazníci vlastně chtějí?

Jak zjistit, co zákazníci vlastně chtějí?

Když se člověk pustí do podnikání, jednu z největších výzev, které musí překonat, je pochopit potřeby a přání zákazníků. Jak vlastně zjistit, co lidé hledají nebo co by jim mohlo usnadnit život? Je to jako hledat jehlu v kupce sena, když nevíte, jakou barvu má. Mám pocit, že spousta podnikatelů se snaží hádat, co by mohlo zákazníky zaujmout, ale to je přece jenom dost riskantní. Jakým způsobem můžu oslovit své cílové publikum, aby se mi otevřelo a podělilo se o své názory? Existují nějaké osvědčené metody nebo techniky, které by mi pomohly zjistit jejich skutečné touhy? Měly by to být nějaké dotazníky nebo průzkumy? Jak efektivně anketovat lidi, aniž bych je odradil? A co třeba sledování trendů na sociálních sítích? Může mi to říct něco víc o tom, co je nyní v módě a co lidi zajímá? Trochu se bojím, že kdybych jenom sledoval konkurenci, mohl bych přijít o nějaké originální nápady. Mám tedy raději investovat čas do osobních rozhovorů s lidmi nebo bych měl vyzkoušet nějaké online nástroje? Co si myslíte – je lepší spolehnout se na data a analýzy nebo víc na intuici a kreativitu? Rád bych slyšel vaše zkušenosti a tipy, jak najít odpověď na tuto otázku. Jak zjistit, co zákazníci vlastně chtějí?

206 slov
2.1 minut čtení
30. 6. 2023
Libor Paleček

Zjistit, co zákazníci chtějí, je fakt oříšek. Mám pár tipů, co by mohlo fungovat. První věc, co bych udělal, je oslovit lidi přímo – třeba pomocí jednoduchých dotazníků nebo anket na sociálních sítích. Nedělej to složitý, klidně zkus krátké otázky, ať se nikomu nechce moc přemýšlet. Taky se můžeš podívat do komentářů na příspěvcích konkurence nebo sledovat trendy, co se teď řeší. To ti může dát představu o tom, co lidi zajímá.

Další možnost je uspořádat nějaké osobní rozhovory nebo focus group, to je super způsob, jak zjistit názory přímo od zákazníků. Můžeš se jich ptát na to, co jim chybí nebo co by chtěli vylepšit. A pokud máš čas a chuť, sleduj různé online fóra nebo skupiny, kde se lidé baví o tvém oboru.

Data jsou důležitý, ale nesmíš zapomínat na intuici a kreativitu. Někdy ti nějaký nápad prostě přijde a nemusí být podle dat. Takže kombinace analýzy a osobních zkušeností je asi nejlepší cesta. Hlavně buď otevřený a naslouchej – to je klíč.

163 slov
1.6 minut čtení
26. 12. 2024
Kateřina Hladíková

Zákaznické preference jsou dost složité, ale existuje pár metod, jak je zjistit. První věc, co můžeš udělat, je oslovit lidi přímo – buď osobní rozhovory nebo malé focus group. Lidi mají rádi, když se jich někdo ptá na názory, a často ti dají cenné informace.

Další možností jsou online dotazníky nebo průzkumy. Tady je dobrý nápad udělat něco krátkého a jednoduchého, aby lidi neztratili zájem. Můžeš použít nástroje jako Google Forms nebo SurveyMonkey.

Sociální sítě taky nejsou k zahození – sleduj, co lidi sdílí, jaké příspěvky mají nejvíc interakcí. Můžeš si udělat představu o trendech a zájmech. Sice je fajn se koukat na konkurenci, ale nezapomeň na vlastní kreativitu. Můžeš přijít s něčím originálním tím, že spojíš různé nápady nebo trendy.

Pro mě je dobré kombinovat data s intuicí. Analýzy ti dají základní směr, ale nakonec je důležité mít i vlastní pocit a vizi. Takže zkus mixovat různé metody – rozhovory, průzkumy a sledování trendů – a uvidíš, co ti vyjde jako nejlepší cesta.

162 slov
1.6 minut čtení
6. 12. 2024
Matěj Růžička
Succeed.cz/Články/Marketingové strategie
Proč je důležitá psychologie zákazníka při vytváření marketingových kampaní?Jak porozumění psychologii zákazníka přispívá k úspěšným marketingovým strategiím a zvyšuje efektivitu kampaní.
1000 slov
10 minut čtení
9. 2. 2023
Jana Nováková
Přečíst článek
Podobné otázky