Succeed.cz/Fórum/Jak mohu začít automatizovat úkoly v mém podnikání?

Jak mohu začít automatizovat úkoly v mém podnikání?

Zajímalo by mě, jak se vlastně dostat k automatizaci různých úkolů v mém podnikání. Jsem malý podnikatel a často se potýkám s tím, že trávím hrozně moc času na rutinních činnostech, které by mohly být mnohem efektivněji zvládnuty nějakým způsobem automatizace. Mám na mysli třeba fakturaci, sledování zásob nebo i komunikaci se zákazníky. Slyšel jsem o různých nástrojích a softwarech, ale vůbec nevím, kde začít. Může mi někdo poradit, jaké jsou první kroky pro zavedení automatizace? Jaké konkrétní procesy by měly být prioritou a co by mi mohlo ušetřit nejvíc času a energie? Slyšel jsem také něco o API a integracích, ale mám pocit, že jsou to pro mě zatím dost složité záležitosti. Jaké nástroje nebo platformy byste doporučili pro někoho jako já, kdo teprve začíná? A co třeba s tím spojené náklady? Bude to stát majlant nebo se dá najít něco cenově dostupného? Opravdu bych chtěl vědět, jak se do toho pustit a jestli to má vůbec smysl pro malé podnikatele jako jsem já. Díky moc za jakékoli tipy a rady!

172 slov
1.7 minut čtení
4. 1. 2023
Jindřiška Jedličková

Takže, pokud chceš začít s automatizací, nejlepší je začít s těma nejjednoduššíma věcma. Fakturaci můžeš zkusit třeba přes nějaký online nástroj jako je Fakturoid nebo iDoklad. Oba tyhle programy ti ušetří spoustu času a jsou docela intuitivní. Sledování zásob se dá snadno řešit v Excelu, nebo zkus nějaký specializovaný software, co ti to zautomatizuje. Co se týče komunikace, Mailchimp nebo Sendinblue ti pomůžou s e-mail marketingem a mají funkce na automatizaci, což je super.

Pokud jde o API a integrace, to můžeš zatím nechat být, protože to fakt není pro začátečníky. Místo toho se zaměř na hotové řešení a zapoj si je do svýho podnikání. Ušetříš čas i nervy.

Co se týče nákladů, většina těchto nástrojů má měsíční poplatky, ale jsou i free verze s omezenou funkcionalitou, což klidně stačí pro začátek. I s pár stovkami měsíčně si můžeš dost pomoct. Takže určitě to má smysl! Začni s tím nejdůležitějším a postupně přidávej další procesy k automatizaci.

158 slov
1.6 minut čtení
4. 1. 2025
Dana Benešová

Nejlepší způsob, jak začít s automatizací, je zaměřit se na to, co ti zabírá nejvíc času. Fakturace je skvělý start – zkus třeba nástroje jako Fakturoid nebo SmartInvoice, ty jsou intuitivní a ušetří ti spoustu práce. Sledování zásob můžeš řešit pomocí jednoduchých aplikací jako je Skladon nebo i Excel, pokud preferuješ něco levnějšího.

Pokud jde o komunikaci se zákazníky, zkus služby jako Mailchimp pro e-mail marketing nebo Messenger boty pro sociální sítě. Tyto nástroje ti pomůžou udržet kontakt s klienty bez toho, abys trávil hodiny odpovídáním na zprávy.

API a integrace jsou super věci, ale možná to nech zatím stranou. Na začátek stačí jednoduché nástroje, které mají už přednastavené funkce. Začít můžeš i s bezplatnými verzemi těchto aplikací. O nákladech: většina těchto řešení není nijak drahá, spíš naopak – jsou dostupné i pro malé podnikatele. Takže určitě to má smysl a může ti to ušetřit čas a energii.

147 slov
1.5 minut čtení
7. 1. 2025
Kristýna Kadlecová
Succeed.cz/Články/Skalovatelnost podnikání
Jak efektivně využít automatizaci pro škálovatelnost podnikáníProzkoumejte, jak automatizace procesů může urychlit růst vašeho byznysu a snížit náklady. Naučte se, jak správně implementovat automatizační nástroje...
1000 slov
10 minut čtení
17. 8. 2022
David Horák
Přečíst článek
Podobné otázky