Succeed.cz/Fórum/Jak zjistím, jestli je nová funkce produktu užitečná pro zákazníky?

Jak zjistím, jestli je nová funkce produktu užitečná pro zákazníky?

Zajímalo by mě, jakým způsobem se dá zjistit, jestli je nová funkce, kterou plánujeme přidat do našeho produktu, skutečně užitečná pro naše zákazníky. Mám obavy, že bychom mohli investovat spoustu času a zdrojů do něčeho, co vlastně nikdo nebude chtít nebo potřebovat. Je jasné, že se můžeme obrátit na zpětnou vazbu od současných uživatelů, ale co když je to nedostatečné nebo neúplné? Jaké metody vám fungují při testování nových funkcí? Měli byste doporučit nějaké konkrétní techniky jako například A/B testování nebo focus group? Jaké metriky bych měl sledovat, abych pochopil, zda nová funkce opravdu zlepšuje zkušenosti uživatelů? A co uživatelské dotazníky, jsou efektivní, nebo je lepší jít cestou osobních rozhovorů? Zajímalo by mě také, jak se dá vyhodnotit úspěšnost přidané funkce po jejím spuštění – jak dlouho bych měl čekat na relevantní data? Případně, co když se ukáže, že funkce není pro zákazníky užitečná? Jak bych měl reagovat a co s tím dělat dál? Každý názor a zkušenost by mi velmi pomohly!

162 slov
1.6 minut čtení
23. 7. 2020
Filip Staněk

Jasně, to je fakt důležitý téma. Hlavní je zjistit, co zákazníci opravdu chtějí. Nejdřív doporučuju udělat nějaký průzkum nebo dotazník, abys získal názory od uživatelů. Můžeš se taky zeptat na sociálních sítích, tam máš rychlejší odezvu.

A/B testování je super, pokud už máš nějakou funkci hotovou, tak ji můžeš testovat na malý skupině lidí a sledovat, jak reagujou. U těch metrik sleduj hlavně zapojení uživatelů – kolik jich funkci vůbec použije a jak dlouho. To ti dá jasnou představu o tom, jestli je funkce fajn nebo ne.

Osobní rozhovory můžou být taky dobrý, zvlášť když chceš víc do hloubky, ale zabere to víc času. Když se funkce nedaří, je dobrý si s tím sednout a promyslet, co zlepšit nebo jestli ji radši vyhodit úplně. Čas na vyhodnocení dat záleží na tom, jak moc je funkce využívaná – časem zjistíš víc. Takže experimentuj a sleduj reakce.

144 slov
1.4 minut čtení
29. 3. 2023
Richard Mach

Tak hele, jak zjistit, jestli je nová funkce pro zákazníky užitečná? Je to takový oříšek. Zpětná vazba od uživatelů je fajn, ale chce to víc než jen pár dotazníků. Zkus se zaměřit na A/B testování, to ti ukáže, jestli tu funkci lidi fakt používají a jak reagují. Můžeš také uspořádat focus group – to je super způsob, jak získat názory přímo od cílovky. Sledoval bych metriky jako zapojení uživatelů, čas strávený s funkcí a konverze – to jsou důležité ukazatele úspěšnosti. Po spuštění funkce dej klidně měsíc nebo dva na shromáždění dat, ale buď připraven na to, že ne vždycky to vyjde podle plánu. Když se ukáže, že funkce není pro zákazníky užitečná, nezoufej. Vždycky můžeš udělat úpravy nebo dokonce funkci stáhnout a zkusit něco jiného. Důležité je se poučit a jít dál.

133 slov
1.3 minut čtení
8. 7. 2023
Hana Stehlíková
Succeed.cz/Články/Tester produktů a služeb
Jak efektivně testovat nové funkce produktu před uvedením na trh?Průvodce metodami testování nových funkcí, které mohou ovlivnit úspěšnost produktu. Zjistěte, jak správně testovat a co všechno nezapomenout.
1000 slov
10 minut čtení
16. 4. 2020
Lucie Černá
Přečíst článek
Podobné otázky