Succeed.cz/Fórum/Jak zjistit, co si zákazníci opravdu myslí o našem servisu?

Jak zjistit, co si zákazníci opravdu myslí o našem servisu?

V poslední době hodně přemýšlím o tom, jak efektivně zjistit názory našich zákazníků na naše služby. Vždyť je to tak důležité, mít zpětnou vazbu, abychom mohli zlepšit naše služby a vyhovět jejich potřebám. Jenže, jak na to? Mám na mysli, že existují různé metody, ale nevím, co funguje nejlépe. Měli bychom posílat nějaké dotazníky po dokončení služby? Nebo je lepší se s nimi setkat osobně a probrat to? Co třeba průzkumy na sociálních sítích? Taky by mě zajímalo, jestli je dobré nabízet nějaké incentivy za vyplnění takových dotazníků. Někdy mám pocit, že zákazníci nechtějí být upřímní nebo se bojí říct, co si opravdu myslí. Jakým způsobem zajistit, aby nám řekli pravdu? A co když dostaneme negativní zpětnou vazbu? Jak s tím naložit? Měli bychom se snažit napravit chyby nebo radši ignorovat tyto názory a doufat, že se to zlepší samo? Není to přece jenom o tom, jak se pochválit za dobře odvedenou práci? Kde hledat inspiraci pro nové metody sběru zpětné vazby? Myslíte si, že je důležité mít otevřenou komunikaci se zákazníky a jak to prakticky udělat? Ráda bych slyšela vaše názory a nápady na tuto problematiku.

187 slov
1.9 minut čtení
21. 7. 2024
Adéla Jedličková

Zpětná vazba od zákazníků je fakt důležitá, to se shodneme. Já bych doporučil kombinaci několika metod. Například posílat krátké dotazníky po dokončení služby může být fajn, ale dejte si pozor na délku, aby to lidi neodradilo. Osobní setkání je super, pokud máte čas a možnost, ale víc lidí už dneska preferuje online komunikaci. Průzkumy na sociálních sítích můžou přinést rychlou zpětnou vazbu, navíc je tam větší šance, že se s vámi podělí o názory i ti, co by jinak nepsali. Co se týče incentivy, já bych šel do nějaké drobnosti jako sleva nebo malý dárek za vyplnění dotazníku – funguje to a může to povzbudit lidi k otevřenosti. Je jasný, že někdo se může bát říct pravdu, tak zkuste anonymitu – to pomůže. A když narazíte na negativní zpětnou vazbu? Neignorujte to! Spíš se snažte zjistit, co můžete zlepšit a jak zákazníkům ukázat, že si jejich názoru vážíte. Mít otevřenou komunikaci je klíčový – zkuste pravidelně sdílet novinky a zapojovat lidi do diskuzí. Vždycky je co zlepšovat a inspiraci najdete ve zkušenostech ostatních firem nebo na různých fórech.

178 slov
1.8 minut čtení
2. 10. 2024
Bohumil Procházka

Zpětná vazba od zákazníků je fakt důležitá, to se shodneme. Nejlepší je kombinovat víc metod. Ty dotazníky po službě jsou fajn, ale zkus taky osobní rozhovory. Můžeš zjistit víc, když si s nimi o tom popovídáš přímo. Sociální sítě taky nezapomeň, tam můžeš rychle vyhodnotit názory. Co se incentivy týče, občas to funguje – třeba sleva nebo malý dárek za vyplnění dotazníku může lidi motivovat. Ale zase pozor, aby to nevypadalo, že se snažíte koupit si upřímnost.

Když dostaneš negativní zpětnou vazbu, nesmíš to ignorovat. Spíš se snaž zjistit, proč to tak je a co s tím můžeš udělat. Otevřená komunikace je klíčová. Zákazníci ocení, když jim ukážeš, že jsi ochotná naslouchat a zlepšovat se. Zkus třeba pravidelně posílat newslettery nebo mít na webu sekci pro návrhy a názory. Inspiraci na nové metody najdeš i mezi konkurencí nebo na různých marketingových fórech.

141 slov
1.4 minut čtení
9. 11. 2024
Stanislav Doležal
Succeed.cz/Články/Tester produktů a služeb
Zlepšování služeb: Jak efektivně analyzovat zákaznický servis a zákaznickou zkušenost?Objevte klíčové metody pro analýzu a zlepšení služeb, které posilují zákaznickou loajalitu a zvyšují spokojenost. Naučte se, jak efektivně vyhodnocova...
1000 slov
10 minut čtení
24. 2. 2024
Tomáš Březina
Přečíst článek
Podobné otázky