Succeed.cz/Fórum/Kdy mám začít myslet na expanze do zahraničí?

Kdy mám začít myslet na expanze do zahraničí?

Zajímalo by mě, kdy je ten správný moment začít přemýšlet o expanze svého podnikání do zahraničí. Mám pocit, že už jsme na trhu v Česku udělali celkem slušné jméno a našli jsme si své zákazníky. Ale teď se mi honí hlavou, jestli bychom neměli začít uvažovat i o zahraničních trzích. Vím, že to může přinést spoustu nových příležitostí, ale také obavy. Jak vlastně poznám, že jsme připraveni na takový krok? Měli bychom mít nějaké konkrétní čísla ohledně zisku nebo růstu prodeje, než se do toho pustíme? A jaké faktory brát v úvahu? Co třeba jazyková bariéra, kulturní rozdíly nebo právní aspekty podnikání v jiných zemích? A co marketingové strategie, změnili bychom něco v naší komunikaci? Všechno to zní jako obrovský krok a já se bojím, že bychom mohli udělat chybu. Jaké máte zkušenosti s expanzí do zahraničí vy? Kdy jste vy sami začali přemýšlet o tomto kroku a co vám pomohlo se rozhodnout? Jaké jsou vaše tipy nebo rady pro někoho, kdo je na začátku této cesty?

167 slov
1.7 minut čtení
30. 9. 2024
Roman Janoušek

To je fakt důležitá otázka. Myslím, že než začneš přemýšlet o expanze, je dobrý mít nějakou stabilitu na domácím trhu. Pokud už máš solidní zákaznickou základnu a pravidelný příjem, můžeš začít uvažovat o zahraničí. Těžko říct, jaká čísla jsou ideální, ale pokud rosteš alespoň 20-30 % ročně a máš zdravý zisk, tak to může být signál.

Jazyková bariéra a kulturní rozdíly jsou fakt důležitý. Je dobrý si udělat průzkum trhu, abys zjistil, co lidi v cílové zemi chtějí a jak nakupují. Právní aspekty taky nejsou k zahození - každá země má svoje regulace, co se týče daní a podnikání.

Marketing bude určitě potřeba přizpůsobit - to, co funguje v Česku, nemusí nutně fungovat jinde. Zkus třeba lokální partnery nebo influencery pro větší dosah. A neboj se chyb - to k tomu patří. Klíčové je se poučit z těch chyb a přizpůsobit se.

Když jsem já přemýšlel o expanzi, tak jsem se hlavně soustředil na to, co už funguje doma a jak bych to mohl přenést do jiného prostředí. A doporučuji začít s jedním trhem, než skočit do víc zemí najednou. Držím palce!

179 slov
1.8 minut čtení
4. 8. 2024
Roman Šafařík

K expanze do zahraničí bych začal myslet, když vidíš, že máš stabilní zákaznickou základnu a dobré finanční výsledky. Zisk nebo růst prodeje jsou důležitý ukazatel, ale nesmíš zapomínat na další aspekty jako je třeba poptávka v cizích zemích. Měl bys taky udělat průzkum trhu a zjistit, jestli je tam konkurence, jak fungují místní zvyky a co zákazníci vlastně chtějí. Jazyková bariéra může být problém, takže se vyplatí mít někoho, kdo rozumí místním poměrům. Právní aspekty podnikání v jiných zemích jsou taky dost důležitý, protože každý stát má svoje pravidla. Marketing budeš muset přizpůsobit – to, co funguje u nás, nemusí fungovat jinde. Možná budeš muset změnit i způsob komunikace. Zkrátka to chce udělat pořádnej plán a nehrnout se do toho bez rozmyslu. My jsme o tom začli uvažovat, když se nám začalo dařit a měli jsme pár poptávek ze zahraničí. Klíčový je taky mít podporu v týmu, abys měl s kým konzultovat tyhle obavy.

154 slov
1.5 minut čtení
13. 11. 2023
Kateřina Dostálová
Succeed.cz/Články/Obchodní strategie
Kdy je správný čas na expanze do zahraničí?Prozkoumejte klíčové faktory a signály, které naznačují připravenost vaší firmy na mezinárodní trh. Zjistěte, kdy je ten pravý čas na expanze.
1000 slov
10 minut čtení
29. 8. 2020
Filip Procházka
Přečíst článek
Podobné otázky