Kdy mám začít myslet na expanze do zahraničí?
Zajímalo by mě, kdy je ten správný moment začít přemýšlet o expanze svého podnikání do zahraničí. Mám pocit, že už jsme na trhu v Česku udělali celkem slušné jméno a našli jsme si své zákazníky. Ale teď se mi honí hlavou, jestli bychom neměli začít uvažovat i o zahraničních trzích. Vím, že to může přinést spoustu nových příležitostí, ale také obavy. Jak vlastně poznám, že jsme připraveni na takový krok? Měli bychom mít nějaké konkrétní čísla ohledně zisku nebo růstu prodeje, než se do toho pustíme? A jaké faktory brát v úvahu? Co třeba jazyková bariéra, kulturní rozdíly nebo právní aspekty podnikání v jiných zemích? A co marketingové strategie, změnili bychom něco v naší komunikaci? Všechno to zní jako obrovský krok a já se bojím, že bychom mohli udělat chybu. Jaké máte zkušenosti s expanzí do zahraničí vy? Kdy jste vy sami začali přemýšlet o tomto kroku a co vám pomohlo se rozhodnout? Jaké jsou vaše tipy nebo rady pro někoho, kdo je na začátku této cesty?