Succeed.cz/Fórum/Jak můžeme použít data k zlepšení zákaznické zkušenosti?

Jak můžeme použít data k zlepšení zákaznické zkušenosti?

V poslední době se pořád více mluví o tom, jak důležitá jsou data pro úspěch podnikání. Ale já se ptám, co přesně to znamená, když říkáme, že můžeme využít data ke zlepšení zákaznické zkušenosti? Jaké konkrétní metody nebo techniky by měly firmy používat, aby z dat vytěžily maximum a skutečně to prospělo jejich zákazníkům? Všichni víme, že analýza chování zákazníků na webu nebo v aplikacích může poskytnout užitečné informace, ale jak to v praxi funguje? Jakým způsobem můžeme data sbírat? Je lepší mít data z různých kanálů nebo se soustředit na jeden? A co nástroje jako CRM nebo analytické platformy – stojí za to investovat do nich, pokud chceme zlepšit vztahy se zákazníky? Mám pocit, že spousta firem má k dispozici obrovské množství dat, ale ne vždy ví, jak je správně interpretovat a využít. Je tu někdo, kdo by mohl sdílet nějaké konkrétní příklady nebo zkušenosti ze svého podnikání, jak data pomohla zlepšit zákaznickou zkušenost? Jakým způsobem jste implementovali změny založené na datech a jaký byl výsledek? To všechno mě zajímá a myslím, že i ostatní by mohli profitovat z takových informací.

182 slov
1.8 minut čtení
16. 11. 2024
Robert Dvořáček

Zlepšení zákaznické zkušenosti díky datům je fakt důležitý. V první řadě, sběr dat můžeš dělat různě – analýza chování na webu, feedback od zákazníků, nebo třeba data z CRM systémů. Důležité je mít přehled o tom, co zákazníci dělají, co je zajímá a kde vznikají problémy.

Pokud jde o kanály, tak mít data z vícero míst je lepší, protože to dává ucelenější obraz o zákazníkovi. Například, když sleduješ chování na webu a zároveň máš info z e-mailových kampaní, můžeš lépe pochopit, co funguje a co ne. A investice do analytických nástrojů určitě stojí za to – prostě ti to pomůže vidět vzory a trendy.

Ale samotná data nejsou všechno, musíš umět je interpretovat. To znamená udělat nějakou analýzu a pak na základě toho navrhnout změny. Měli jsme třeba situaci, kdy jsme zjistili, že lidi odcházejí z nákupního košíku. Našli jsme, že to bylo kvůli komplikovanému procesu placení. Po zjednodušení se konverze dost zvýšila.

Takže shrnuto, sbírat data, analyzovat je a pak implementovat změny na základě zjištění – to je klíč k úspěchu. Každý by měl mít aspoň nějakou strategii, jak s daty pracovat.

180 slov
1.8 minut čtení
16. 1. 2025
Jakub Kovařík

Data jsou fakt důležitá, když chceš zlepšit zákaznickou zkušenost. Hlavně bys měl začít sbírat informace o chování zákazníků – co nakupují, jak se chovají na tvém webu, proč odcházejí nebo proč se vrací. Tímhle získáš jasnější představu o tom, co vlastně chtějí. Je dobrý mít data z různých kanálů, takže kombinuj web, sociální sítě a emailový marketing. To ti dá ucelenější obraz.

Nástroje jako CRM jsou super, ale musíš vědět, jak je používat. Některý firmy je mají, ale pak neví, co s těmi daty dělat. Důležitý je i testovat změny a sledovat, co to dělá se zákaznickou zkušeností – třeba jestli se zvýší spokojenost nebo prodeje.

Jeden příklad – firma začala analyzovat opuštěné košíky a zjistila, že lidi často odcházejí kvůli vysokým nákladům na dopravu. Když snížili cenu dopravy, tak se prodeje rapidně zvýšily. Takže když víš, co dělá tvoji zákazníci a reaguješ na to, můžeš hodně získat.

148 slov
1.5 minut čtení
11. 3. 2024
Vlastimil Havlíček
Succeed.cz/Články/Obchodní strategie
Úspěšné využití datové analytiky pro zlepšení zákaznické zkušenostiObjevte, jak mohou firmy využít datovou analytiku k optimalizaci svých nabídek a zlepšení zákaznické zkušenosti. Techniky, nástroje a příklady úspěšný...
1000 slov
10 minut čtení
12. 2. 2022
Tomáš Březina
Přečíst článek
Podobné otázky