Succeed.cz/Fórum/Jak se vypořádat s neustálými pracovními emaily po pracovní době?

Jak se vypořádat s neustálými pracovními emaily po pracovní době?

Mám takový problém, který mě už opravdu unavuje a rád bych slyšel názory ostatních. Pracuji v oblasti marketingu a poslední dobou se mi zdá, že moji kolegové a šéfové mají pocit, že pracovní doba je jen orientační. Neustále dostávám emaily i po večerech a o víkendech, ať už jde o urgentní úkoly nebo jen nějaké drobnosti, co by klidně mohli nechat na pondělí. Když se snažím odpovědět, cítím, že to narušuje můj osobní čas a odpočinek. Zkoušel jsem si stanovit hranice, ale vždycky se najde někdo, kdo mě osloví. Jak to děláte vy? Měli jste podobné zkušenosti? Zajímalo by mě, jestli máte nějaké tipy na to, jak se s tímto problémem vypořádat. Je lepší ignorovat tyto emaily a snažit se je přehlížet, nebo se s někým otevřeně bavit o tom, co mi to dělá? Jak si udržujete zdravý pracovní a osobní život? Občas mám pocit, že jsem v pasti a nevím, co s tím dělat. Zajímalo by mě také, jestli máte nějaké techniky nebo metody, které vám pomohly snížit stres z těchto pracovních povinností mimo pracovní dobu. Jak efektivně komunikovat s kolegy a šéfem bez toho, abych přišel o svou pohodu? Děkuju za všechny rady!

195 slov
2 minut čtení
2. 4. 2022
David Bárta

To je fakt nepříjemná situace. Měl jsem něco podobného a myslím, že je důležitý si stanovit jasný hranice. Zkus prostě říct kolegům a šéfovi, že po pracovní době neodepisuješ, protože si potřebuješ odpočinout. Můžeš třeba nastavit automatickou odpověď na emaily, že se vrátíš k nim až v pracovní době. Hlavně je dobrý mít nějaký čas na sebe a ne jen pracovat nonstop. Taky jsem zkoušel vypínat notifikace na telefonu, abych nebyl neustále ve stresu z toho, co mi chodí. Pokud to nepomůže, tak bych zvážil otevřenější diskusi s vedením. Vědí vůbec, jak to ovlivňuje tvůj život? Je hrozně těžký najít rovnováhu mezi prací a soukromým životem, ale je to fakt důležitý. Drž se!

113 slov
1.1 minut čtení
28. 9. 2022
Romana Vlková

S tímhle mám taky zkušenosti. Je fakt, že v marketingu se tohle stává dost často. Mě pomohlo pár věcí. První je nastavit si jasné hranice – třeba když dostanu email po pracovní době, neodpovídat hned. Klidně to nechám na ráno. Také můžeš zkusit nastavit automatickou odpověď, že mimo pracovní dobu odpovídáš až po ránu. K tomu je dobrý udělat si s kolegy a šéfem otevřený rozhovor o tom, jak tohle vliv na výkon a osobní život. Někdy si lidi neuvědomují, jak moc to může stresovat. To, že se někdo ozve večer, vůbec neznamená, že musíš reagovat hned. A ještě doporučuju mít nějaké hobby nebo čas bez technologií – hodně to pomůže udržet si rovnováhu. A pokud to nepomůže, tak možná zvážit změnu zaměstnání, kde budou respektovat tvůj čas.

128 slov
1.3 minut čtení
18. 1. 2025
Vojtěch Netolický
Succeed.cz/Články/Životní rovnováha
Jak budovat zdravé hranice mezi pracovním a osobním životem v digitálním věku?Článek nabízí praktické tipy, jak si udržet zdravé hranice mezi pracovním a osobním životem v dnešním digitálním světě, kde práce a soukromí často spl...
1000 slov
10 minut čtení
7. 12. 2020
Martin Kovář
Přečíst článek
Podobné otázky