Succeed.cz/Fórum/Jak zjistit, co jsou moje osobní hodnoty pro značku?

Jak zjistit, co jsou moje osobní hodnoty pro značku?

Zajímalo by mě, jak vlastně zjistit, co jsou moje osobní hodnoty pro značku, kterou chci budovat. Mám pocit, že hodně lidí mluví o tom, jak důležité je mít jasnou vizi a hodnoty, ale já si nejsem úplně jistý, jak na to jít. Jaké kroky bych měl udělat, abych sám sobě objasnil, co pro mě osobně ty hodnoty znamenají? Mám zkusit napsat nějaké myšlenky na papír nebo se zaměřit na to, co mě v životě opravdu motivuje a co mi dává smysl? Když přemýšlím o značce, kterou chci vytvořit, jak moc by měly být mé osobní hodnoty v souladu s tím, co chci nabídnout zákazníkům? Je dobré mít některé hodnoty jasně vymezené nebo bych měl být otevřený a flexibilní? Jak se vlastně dostat k tomu, aby mé osobní hodnoty byly viditelné v mé značce a pomohly mi vybudovat silný vztah se zákazníky? Taky mě zajímá, jestli existují nějaké konkrétní techniky nebo cvičení, které by mi mohly pomoci při identifikaci těchto hodnot. Chtěl bych se posunout dál a fakt nevím, kde začít.

170 slov
1.7 minut čtení
20. 5. 2022
Alois Štěpánek

Jasně, tohle je dobrá otázka. Zjistit svoje osobní hodnoty pro značku je fakt důležitý krok. Začněte tím, že si sednete a zamyslíte se nad tím, co vás v životě nejvíc motivuje a co považujete za důležité. Můžete si napsat seznam věcí, které vám dávají smysl – třeba rodina, udržitelnost, kreativita nebo nějaká komunita.

Pak zkuste vzpomenout na chvíle, kdy jste byli opravdu šťastní nebo naopak nespokojení – co to bylo za situace? To vám taky může napovědět, jaké hodnoty jsou pro vás klíčové. A nebojte se být konkrétní – čím víc detailů, tím líp.

Když pak budete uvažovat o značce, snažte se spojit tyhle hodnoty s tím, co chcete nabídnout zákazníkům. Je dobrý mít jasně vymezené hodnoty, ale taky buďte otevření změnám. Jak se vaše značka vyvíjí, může se měnit i to, co pro vás znamená.

Co se týče technik, zkuste cvičení jako "5 proč" – když si položíte otázku "proč" ohledně svých hodnot a dál ji rozvíjíte, dostanete se hlouběji do svých motivací. Můžete také zkusit vizualizaci svých ideálních zákazníků a přemýšlet o tom, jaké hodnoty by je oslovily. To vám pomůže udělat vaše osobní hodnoty viditelné ve značce a budovat silný vztah se zákazníky.

193 slov
1.9 minut čtení
18. 10. 2023
Veronika Sýkorová

Nejprve si fakt sedni a zkus napsat, co tě v životě fakt baví a co tě motivuje. Třeba si udělej seznam věcí, co tě dělají šťastným nebo co tě naštve. Můžeš taky zkusit napsat, jaký jsi chtěl být, když jsi byl mladší, nebo jaké hodnoty tě učili rodiče.

Pak si z toho vybírej to, co ti přijde nejvíc důležitý. Hlavně se neboj být upřímnej sám k sobě. Hodnoty pro značku by měly být autentický, tak si dej pozor, aby to nebyly jen prázdný fráze.

Pokud jde o to, jak moc by měly souviset s tím, co chceš nabídnout zákazníkům – no jasně, měly by ladit! Zákazníci dneska chtějí vědět, kdo za značkou stojí a co ji motivuje. Ať už je to udržitelnost, kreativita nebo něco jiného, snaž se to promítnout do svýho brandu.

K technikám – můžeš zkusit brainstorming nebo mind mapping. Klidně si udělej nějaký cvičení jako „5 proč“, kdy se ptáš na důvody, proč ti daná hodnota přijde důležitá. Takže začni s tou jednou hodnotou a pořád se ptej proč až dojdeš k jádru.

A pokud budeš mít jasně definovaný hodnoty, určitě se pokus je zakomponovat do komunikace se zákazníky – na webu, sociálních sítích, atd. To pak pomůže vybudovat silnější vztah a důvěru.

204 slov
2 minut čtení
15. 9. 2024
Miroslav Moravec
Succeed.cz/Články/Osobní brand
Jak definovat a komunikovat hodnoty vaší osobní značkyObjevte, jak identifikovat klíčové hodnoty vaší osobní značky a efektivně je komunikovat svému publiku, abyste posílili svou reputaci a přilákali nové...
1000 slov
10 minut čtení
12. 8. 2020
Filip Procházka
Přečíst článek
Podobné otázky